handdator

Visa fullständig version : ÄNTLIGEN!! Tilos here I come... :)


Maggy
2013-10-05, 18:17
...om bara några timmar är jag på väg till Kastrup, för vidare färd till Tilos... _B-anana ...resfebern har satt in... :o ...jisses vad jag längtar!! I morgon kväll sitter jag på min balkong, på Eleni, med min första ouzo... flabb_flab

Rapporter kommer... flabb_flab

bye_bye Maggy

Sunny12
2013-10-05, 18:23
Så härligt.. Ha det underbart på en av mina favoritöar..:).. Hoppas du får varma och sköna dagar.. Här på Tinos blåser det kalla nordanvindar och en tjock kofta eller jacka är nödvändigt.. Fast det är skönt ändå att ta många långa promenader det värmer upp i kylan.
PS. Ser fram emot rapporter från TiLos.. bye_bye

Maggy
2013-10-05, 19:01
Tack, Sunny12, det ska jag ha... :) ...har en lite tjockare tröja med mig, om ifall att... :) ...hoppas jag får rätt på wifi på Eleni... :) Hoppas du också har det bra på Tinos!!

bye_bye Maggy

Ylvan
2013-10-05, 19:21
Hej Maggy.

Ha det nu jättehärligt, hoppas du får det lika bra på Tilos som jag hade i våras flabb_flab. Prova gärna gammelfarmors omelett med feta, tomat och paprika i snackbaren. Hälsa Eleni från Ylva med kryckorna (om de kommer ihåg).

I huvudbyggnaden på Eleni fungerade wifi alldeles utmärkt, annars säger du bara till Michalis så går han och skakar på modemet ;)
När du är ute och äter frågar du bara efter deras lösenord så kommer du in på deras uppkoppling. På Liana´s glasskafé på hamnpromenaden var uppkoppling superklapp_klap

Ha det gott_B-ananabye_bye
Ylva

Maggy
2013-10-05, 19:42
Hej Ylva :)

Tack, det ska jag ha... :) Tack, för tipsen!! Omeletten låter ljuvlig, den måste jag smaka... _B-ananaJag lovar att hälsa från dig!! Om jag förstått det rätt så kommer Michalis och hans personal ihåg alla som varit där... flabb_flab ...är säker på att jag också kommer att fullständigt förälska mig i den lilla ön... :o ...glassen måste jag ju också prova förstäs... oj...kittlar lite i magen nu, faktiskt...precis som det ska vara... _B-anana ...jag kommer med rapporter allteftersom...

bye_byeMaggy

Kalimera
2013-10-07, 10:55
jag kommer med rapporter allteftersom...Det vore kul om du gjorde det. Är väldigt nyfiken på hur det är på Tilos så här sent på året, hur mycket folk där är, vilka ställen som har öppet osv.

Njut av Tilos! bye_bye

Masse
2013-10-07, 12:39
Det vore kul om du gjorde det. Är väldigt nyfiken på hur det är på Tilos så här sent på året, hur mycket folk där är, vilka ställen som har öppet osv.

Njut av Tilos! bye_bye

Det vill gärna jag också veta! Och lite om hur vädret är.
Ha det gott på en av mina favoritöar!

:) Masse

Maggy
2013-10-07, 16:59
Hej på er... :) ...tack, jag har det alldeles helt underbart här på lilla ljuvliga Tilos... :) ...sitter just nu på min mysiga balkong på Eleni, med ett glas vin, och blickar ut över havet... :) ...helt underbara människor...många kramar blir det... :) ...mycket är stängt här nu...vädret har varit besvärligt med kyla och starka vindar. Det var en lite kämpig resa hit med see stars igår kväll. Idag har vi haft helt underbart väder, som en svensk sommar ca 22-25 grader varmt, sol, och svag vind. Beror på vad man vill ha...Jag har gått ner i varv på bara några timmar. Här är väldigt lite turister, en hel del är stängt...men jisses så kul vi har vi som är här... :) Ikväll ska jag till Omonia och äta, med livemusik... :) ...kommer med lite mer detaljerade rappporter när jag fått koll på vad allt heter... :) ...en annan sak jag tänkt på...jag slipper den där skräniga discomusiken... :) ...har bara sällskap av tillgivna kattor, havets brus, trevliga människor och lite småbåtar som går förbi... :) ...har bara varit här knappt ett dygn...men åh vad jag älskar denna ö...med okomplicerade människor... :)

Masse
2013-10-07, 23:11
Hoppas att du får en fin kväll på Omonia. Det får du gärna berätta om. Både om maten och musiken.

:) Masse

Kalimera
2013-10-08, 09:53
Ikväll ska jag till Omonia och äta, med livemusik... :) Jag har ätit där fler gånger än jag kan räkna till, men någon livemusik har jag aldrig sett till. Ska bli spännande att höra hur kvällen var. :)

sjöborren
2013-10-08, 10:52
Hej Maggy! Vet hur det känns. För några dagar sedan satt jag själv där med ett glas Retsina i handen och kikade ut över havet och bergen - inte på Eleni utan på Nautilos. Vi hade tre underbara, men något blåsiga veckor på Tilos.

Ha en fortsatt skön vistelse på ön.
Hälsningar! Sjöborren.bye_bye

Maggy
2013-10-08, 12:08
Tack alla... :) Jag har det fantastiskt bra här på lilla Tilos! Gårdagskvällen på Omonia blev en rigtig höjdare... God mat, mysig musik av två britter som spelade gitarr och sjöng...lite dans blev det allt! :) ...gillar starkt britterna...okomplicerade människor som bjuder in till gemenskap... :) Grekerna är ett välkomnande folk...lockar fram alla mina goda sidor...en del kramar blir det... :) Vi är inte många här...men en fantastisk gemenskap mellan oss som är här! Resan började faktiskt med att jag blev bjuden på mat och dricka och drink därtill på Rhodos, i väntan på See Stars avgång, av ett par från Norge... :) ...det finns många ljuvliga människor i världen...så...kan jag ha det bättre...? ...har ingenting att klaga på! Nu ska jag gå ut och fixa mig lite lunch...Senare i kväll ska jag gå vägen upp mot kyrkan och äta kvällsmat längs vägen...Tack Janne och alla ni andra som fick mig att upptäcka lilla Tilos! Varma kramar från Maggy

Sunny12
2013-10-08, 12:28
Så härligt att höra Maggy... att du trivs så bra... Vet ju hur länge du har längtat dit... Ja TiLos kan ju sällan bli fel..:).. Själv sitter jag vid hamnen i Rafina på en mysig taverna och äter fisk och dricker en mythos.. :p.. Blir kvar här ett tag, flyget hem går inte förrän ikväll.. Med sorg i hjärtat har jag lämnat underbara Tinos, så nu ska jag hem och genast boka nästa resa hit!flabb_flab

..

sjöborren
2013-10-09, 10:51
Var det John och Dennis som sjöng och spelade - i så fall förstår jag att du trivdes. De spelade på Michalis och på Oasis då vi var där.

Ha det gott! bye_bye

Ylvan
2013-10-09, 14:41
Vad roligt Maggy, att Tilos hittat vägen till ditt hjärta också :)
John och Dennis stod för underhållningen på Oasis en kväll när jag var där i Maj, mycket trevligt var det!
Ha det fortsatt gott bye_bye
Ylva

Maggy
2013-10-19, 11:08
Har nu varit hemma från Tilos sedan en vecka tillbaka...ojojoj, vad jag saknar lilla underbara Tilos... :o Är nu igång med att planera, och boka, nästa sommars Tilos-resa... Har bara inte bestämt mig riktigt än om jag ska boka med avresa 1 juni...Vid vilken tid är det lugnast där? Råd?

Måste erkänna att jag hade helt fel för mig... :confused: Dennis och John spelade på Oasis den där kvällen, där jag alltså också var...inte alls Omonia... Det var i alla fall en riktigt trevlig kväll flabb_flab Det blev tre kvällar, i Livadia, med levande musik och zorbadans...Michalis grillhaus (?) bakom polisstationen, kommunhuset (?) bortom Dream Island och på Oasis...Jag har haft en helt fantastisk vecka :) ...trevliga ortsbor, verkligen serviceminded...:o

bye_byeMaggy

Kalimera
2013-10-20, 19:32
Har bara inte bestämt mig riktigt än om jag ska boka med avresa 1 juni...Vid vilken tid är det lugnast där? Råd?Välkommen hem! Tilos får allt fler beundrare. :)

Den tid jag gillar allra mest är maj. Då är ön oerhört vacker och ser ut så här:


http://www.kalimera.se/bilder/tilos_22.jpg

Maggy
2013-10-20, 20:23
Tack, Janne! ...ja, den helt fantastiska lilla ön och ortsborna... så serviceminded...riktigt gediget...hittar ju knappast ord... :o ...åhh...vilken underbar bild...har i kväll bestämt mig för en vecka (1juni) och två veckor (31 aug), med Apollo, till Tilos och Eleni igen... :) ...tack för alla tips, Janne, som tog mig till underbara Tilos...



bye_byeMaggy