handdator

Visa fullständig version : Elias rooms


Riitta
2006-03-02, 21:25
Kan ni som har bott där berätta lite. Har förstått att det är ett väldigt bra och trevligt hotell.
Nu undrar jag bara lite över några saker. Finns det AC? Vi har aldrig åkt i juli förut.Då kanske det är bra och ha AC.
Nu är vi 2 vuxna och 2 tioåringar. Hur är storleken på rummen i dom två lägenheterna högst upp.

Riittabye_bye

inkfish
2006-03-02, 22:05
Nej, ingen AC. Det är ett pensionat av den enklare modellen. Det som gör det så trivsamt är läget och den utmärkta servicen - Elias är en härlig människa.

Som jag minns det får man plats typ 2 vuxna och 2 barn i lägenheterna däruppe.

Senast jag hörde nåt från Elias så hade han gott om bokningar hela nästa säsong, så innan du funderar vidare borde du egentligen maila dina datum och fråga om det är nån idé att du ens funderar.

kari
2006-03-02, 23:47
Hei Riitta!
Vi bodde på Roses Studios i Pigadia i september i fjor, der er det AC (iflg info), vi hadde ikke behov for det.
Rose og Dimitris er også hjelpsomme og trivelige, stedet ligger ikke langt fra "Elias".
:) Kari

Riitta
2006-03-03, 14:19
Tack för svaren. Brukar inte vara så noga med AC,men vi har aldrig åkt så "sent" på sommaren och tänker på ifall nätterna är jättevarma:o
Vet ni om "tant Eva" på Mertona har det?

Riittabye_bye

Elisabet
2006-03-03, 14:22
Vet ni om "tant Eva" på Mertona har det?Det fanns inte i det rum vi bodde. Skulle inte tro att det finns i något annat rum heller. Om jag har förstått rätt av beskrivningarna på Elisas rooms, så är Mertonas ännu enklare.

inkfish
2006-03-03, 16:22
Roses är heller inget dumt förslag, Riitta. Jag hälsade på Kari och Arne där, det såg jättefint ut. Desssutom hade de fler rum än Elias så chansen att nåt ska vara ledigt är nog större.

Riitta
2006-03-03, 19:16
Jag får undersöka ifall dom har rum så alla får plats:)

Riittabye_bye

kari
2006-03-05, 11:25
Roses är heller inget dumt förslag, Riitta. Jag hälsade på Kari och Arne där, det såg jättefint ut. Desssutom hade de fler rum än Elias så chansen att nåt ska vara ledigt är nog större.

- og vi hilste på hos Inkfish på "Elias Rooms" :D

"Elias" er mysigare ( et godt svensk uttrykk) der det ligger i trappen , og rommet/leiligheten i Karpatisk stil frister :)
Vi har enda ikke bestemt oss - "Rose" eller "Elias" til høsten, hvis vi k a n velge da.....
Vi venter med å booke til vi har fått en "madrass-bedømming" i juni ;)

:) Kari

inkfish
2006-03-05, 11:28
Fråga Janne annars, han har ju bott i det karpathiska rummet:)

kari
2006-03-05, 11:31
Fråga Janne annars, han har ju bott i det karpathiska rummet:)
Ja, det har han jo.
bye_bye Kari

Riitta
2006-03-05, 11:35
Tack för hjäp och tips alla:) Till slut blev det Irene studuos en bit förbi Pelagos:) Verkar trevligt och familiärt. Risken ärväl att man fastnar vid Pelagos för ofta när man går förbi;)
Xroni hälsar att det är sommar på Karpathos nu:)

Riitta,skriver med ett finger pga vänsterarmen oanvändbar :(
Inflammation och febersnyft_drop

inkfish
2006-03-05, 13:01
Risken ärväl att man fastnar vid Pelagos för ofta när man går förbi;)
Det spelar nog ingen roll var man bor när det gäller det där:cool:

Kul att du hittade ett bra ställe!:)

rolle
2006-03-05, 17:56
Tack för hjäp och tips alla:) Till slut blev det Irene studuos en bit förbi Pelagos:) Verkar trevligt och familiärt. Risken ärväl att man fastnar vid Pelagos för ofta när man går förbi;)
Xroni hälsar att det är sommar på Karpathos nu:)

Riitta,skriver med ett finger pga vänsterarmen oanvändbar :(
Inflammation och febersnyft_droptack detsamma ,har högr armen bruten så skriver med,vänster och gör också allt annat också vänsterhändt,men det hindrar ej att åka ner till kpatos till påsk.

Kalimera
2006-03-07, 09:09
Ja, det har han jo.
bye_bye Kari
Det är ett fantastiskt rum! Vi kände oss som kung och drottning när vi sov i den karpatiska sängen. Vi såg fler sådana sängar i "vanliga" hus och på museum. Men vi tyckte inte de var så speciella, vi hade ju en sådan själva. :D

Riitta
2006-03-07, 10:34
Vi vill gärna bo hos Elias en annan gång,när vi inte har barnbarn med kompis med oss:) Nu tror vi att Irenes blir perfekt för oss:)


Riittabye_bye

Elisabet
2006-03-07, 11:00
Nu tror vi att Irenes blir perfekt för oss:) Det tror jag med - utan att ha varit där flabb_flab
Men ni får ju närmare till den finare delen av stranden - och det är ju det viktigaste för de flesta som reser med barn i den åldern!

kari
2006-03-08, 22:35
Det är ett fantastiskt rum! Vi kände oss som kung och drottning när vi sov i den karpatiska sängen. Vi såg fler sådana sängar i "vanliga" hus och på museum. Men vi tyckte inte de var så speciella, vi hade ju en sådan själva. :D
- det måtte være en f l o t t opplevelse å bo i det karpatiske rommet hos Elias, fin utsikt også vel :D

Min/vår tvil skyldes behovet for en GOD madrass, siden "sherpa'n" ikke har verdens beste rygg :)
- vi fikk vite av noen som hadde overnattet i et karpatisk møblert rom i Olympos at DE sengene ikke var gode å ligge i , og i tillegg var de litt for korte.
Men om sengene SER like ut, kan jo madrassene selvsagt ha helt forskjellig komfort.
:) Kari