handdator

Visa fullständig version : Dags att resa till vintern


Claes på Lesvos
2013-10-05, 09:17
Fem månader går fort. Tid att ta bilen med tillbaka till Malmö. Hustrun har åkt i förväg så det blir en lugn och stilla resa på egen hand. Det börjar som vanligt. Nattfärjan till Pireus. En lugn dag på vägen mellan Pireus och Patra och nästa färja som i år tar mig till Brindisi. Väljer sedan att köra via Milano, Stuttgart, Berlin till Rostock. Har aldrig varit i Milano och Stuttgart så det ska bli spännande. I Berlin däremot har jag varit många gånger. Brukar stanna ett par dar. I år ska jag bland annat på en guidad tur i Funkhaus, DDR:s gamla radiohus. Ska bli intressant. Från Rostock blir det färja till Gedser och sedan två timmar till Malmö. Håller tummarna hela vägen för di blåe så jag får fira guldet på stadion den 3 november. I maj nästa år vänder vi tillbaka för vår femte sommar i Skala Mistegnon. Längtar redan!

Göran
2013-10-05, 09:34
Härligt det låter - dels säsongsboendet på Lesvos men även resandet med bil genom Europa! Det är inspirerande.
/Göran

Kalimera
2013-10-07, 10:52
I maj nästa år vänder vi tillbaka för vår femte sommar i Skala Mistegnon. Längtar redan!Låter härligt att tillbringa så lång tid på en så trevlig och fin ö. Bilresan hem låter också som ett äventyr och ett bra slut på resan. Funderar själv på att bila ner till Grekland något år, kanske redan nästa år. Det finns så mycket fint att se på vägen ner och upp. :)

Göran
2013-10-07, 21:30
Funderar själv på att bila ner till Grekland något år, kanske redan nästa år. Det finns så mycket fint att se på vägen ner och upp. :)

Gillar man att köra bil är det bara att rekommendera:)... tyvärr får jag nog inte med mig frun en gång till - men då får jag nog låta henne flygaAng_elx

/Göran

Claes på Lesvos
2013-10-07, 22:00
Egentligen har vi inget val. Det är alltid mer prylar att ta med än som går att skicka med flyg. Dessutom behöver vi bilen på Lesvos. Att hyra en liten bil eller kanske köpa en är ju ett alternativ, men samtidigt på det många vägar vi nu har köra på känns det tryggt med den egna bilen. Vi är ju dessutom här (på Lesvos) mer än fem månader. Hustrun flyger för det mesta. I år valde vi dock att åka ner tillsammans. Körde med en övernattning till Bardolino vid Garda sjön. Stannande där i fyra nätter. Fortsatte den korta resan till Ancona och färja till Igoumenitsa för att sedan köra i lugnt tempo till Pireus och nattfärjan till Lesvos. Hela paketet tog en vecka.

Kalimera
2013-10-08, 09:50
Gillar man att köra bil är det bara att rekommenderaJag blev så inspirerad av litentuvas bilresa i somras, det var där ett frö såddes. :)