Visa fullständig version : Bildgåta 3346 - Armeni på Kreta
För en tiden sedan ägnade jag mig åt att "scanna in" min ofantliga mängd diabilder. Det var som en långt utdragen nostalgisk resa.
Denna bild från 1981 och, vad minns i maj, togs på, ja - vilken ö? Och i vilken by?
http://i143.photobucket.com/albums/r146/Ankyfoto/DSC00023800x533.jpg
Skopelos?
Lissi
Ps Vilken fantastisk kvalité det blev på den inscannade bilden. Kunde ju tagits idag!
Kalimera
2013-09-27, 13:01
Håller med Lissi: vilken fantastisk kvalitet! Och vilken underbar bild! klapp_klap
Lägg gärna ut fler gamla bilder. _B-anana
Jag gissar på Kreta.
Några rätt! 1981 var vi på - Kreta. Reste runt en hel del efter fasansfullt dålig vägar. Det var därför nödvändigt att regelbundet vila sina hårt ansträngda nerver. En paus gjordes därför i denna by. Vilken?
//Anders
P.S. Faktum är att jag har fler bilder från andra byar på Kreta, men jag vet inte vilka. Det är ju en gåta i sig....D.S.
P.S. Faktum är att jag har fler bilder från andra byar på Kreta, men jag vet inte vilka. Det är ju en gåta i sig....D.S.
flabb_flabklapp_klap
Spili är bra gissat men tyvärr fel. Ett svar som går att tolka på flera sätt...
//Anders
Är det kanske på omalosplatån?
/Göran
Fysimera
2013-09-29, 07:13
Underbar bild! Kanske är byn Kokkino Horio på Apokoronas?
Är det kanske på omalosplatån?
/Göran
Nej, inte så högt upp.
//Anders
Underbar bild! Kanske är byn Kokkino Horio på Apokoronas?
Nej, inte på denna halvö med sina genuint vackra byar.
"Min" by fastnade i all sin anspråkslöshet i mitt minne. Varför vet jag inte, men kanske beroende på motivet som präglas av det absoluta lugnet. Idag kanske jag i likhet med många andra passerar genom byn på väg som har betydligt högre standard. Att snabbt kunna och nå målet har blivit viktigare än vägen fram...... Nog med ledtrådar.
//Anders
Inte Anchontiki
Spili ligger närmare tillhands.
Kan det vara Amari då?
Nej, men bra gissning - alfabetiskt sett. Ang_elx
Akoumia?
Nej, men även ditt svar är bra - alfabetiskt sett. Geografiskt längre bort.
//Anders
Jag drar till med Asimi. :)
Alpo
Jag drar till med Asimi. :)
Alpo
Nej, alltför långt österut. Spili ligger bra till men i ortnamnet är begynnelsebokstaven fel. Rätt sådan har flitigt använts.
//Anders
giottoni
2013-10-01, 07:58
Ag Varvara??
Ag Varvara??
Nej, men en spännande och kreativ gissning. Tänk mer på flitig användning i ditt och andras gissningar. ;)
//Anders
Athanasia
2013-10-01, 10:51
Armeni:confused:
Armeni:confused:
klapp_klap Grattis! Rätt svar är alltså Kreta och Armeni.
//Anders
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.