handdator

Visa fullständig version : Skopelos - en ö att njuta av


Kalimera
2013-09-25, 13:39
Årets tjugoandra resebrev är publicerat. Ni kan läsa resebrevet här » (http://www.kalimera.se/resebrev/2013/semester-skopelos.html)

Ioslina
2013-09-25, 22:27
......en på jobbet, hans dotter gifte sig nyligen i kyrkan på Skopelos...
Antar det inte gick lika livligt till som i filmen!
:D

Masse
2013-09-25, 22:38
Håller med om att pinjedoften är härlig. Särskilt när det är riktigt varmt, 30-35 grader, då är doften i pinjeskogarna magisk.

Trevligt resebrev och härliga bilder. Skopelos fanns redan innan på min ganska omfattande önskelista över öar jag vill besöka. Det här resebrevet gjorde att ön klättrade uppåt en bit på listan.

:) Mats

Eva64
2013-09-25, 22:46
Tack för ett fint resebrev! Längtar tillbaka!!bye_bye

KR
2013-09-25, 22:57
Härligt resebrev!
//
KR

Eva L
2013-09-26, 09:42
Trevligt resebrev vyerna känns igen från våra bilturer runt ön. Vi letade oss också till nudiststranden runt hörnet vid Stafylos men där gick vågorna höga och öns alla getingar hade samlats där för att dela på en måltid som några tyska nudister dukat upp. Så stunden där blev inte lång.

Det var inte så mycket folk på Stafylosstranden när vi var där som det verkar ha varit i år. Jag som inte vill ha allt för exploaterade stränder trivdes gott och speciellt bra med maten på tavernan för att duka upp eget var inte att tänka på då den sista veckan i aug 2012 med tanke på den extrema mängden getingar. Egentligen gillade vi all stränder som vi besökte runt ön tack vare vackra omgivingar, bra strandtavernor och klart vatten.

Eva

Carina
2013-09-26, 10:30
Tack för ett trevligt resebrev.

Visst är Skopelos en trevlig ö, en av våra favoriter. I år blev det en vecka i juni och två veckor i augusti/september. (getingarna var inte alls besvärliga, någon enstaka som lätt viftades bort)
Däremot hade vi en dag en liten besvärlig ödla som absolut ville dela våra badlakan på Velaniostranden. Troligen ville den komma undan från den heta sanden. Till slut bars den bort i badlakanet en bit bort och vi fick vara ifred.

Carina

Kalimera
2013-10-04, 09:57
Susanne är inte medlem på Kalimera så hon bad mig tacka för responsen. :)

Stort tack! klapp_klap

Eva L
2013-10-04, 10:05
Tack för ett trevligt resebrev.

Visst är Skopelos en trevlig ö, en av våra favoriter. I år blev det en vecka i juni och två veckor i augusti/september. (getingarna var inte alls besvärliga, någon enstaka som lätt viftades bort)

Carina

Låter toppen då var det nog som alla säger ett extremår 2012. Juni ska inte vara något problem men aug och början av sept är ju den värsta perioden då de letar protein.

Eva