handdator

Visa fullständig version : Älskade Lefkas och vänliga Kalamos


Kalimera
2013-09-02, 16:00
Årets sextonde resebrev är publicerat. Ni kan läsa resebrevet här (http://www.kalimera.se/resebrev/2013/lefkas.html).

Sunny12
2013-09-02, 16:14
Wow..otroligt vackra stränder, fantastiskt fina bilder!! Ska läsa mer när jag får tid, tack för att du delar med dig!!..bye_bye

Lissi
2013-09-02, 16:31
Underbart resebrev! Härligt med alla på Kalimera som besöker de små öarna.
Väldigt vackra foton också.
Men tänk så lustigt att ta 3 euro för parkering till stränderna. Ja, det gäller ju att få in pengar från turisterna så man förstår dem, men det har jag aldrig varit ute för på våra resor. Men det kommer nog.

Lefkas var jag på 14 dagar 1993, tänk 20 år sen. Jag skulle nog inte känna igen mig.
Tack än en gångklapp_klap

Lissi

Deia
2013-09-02, 20:40
Underbart resebrev! Härligt med alla på Kalimera som besöker de små öarna.
Väldigt vackra foton också.
Men tänk så lustigt att ta 3 euro för parkering till stränderna. Ja, det gäller ju att få in pengar från turisterna så man förstår dem, men det har jag aldrig varit ute för på våra resor. Men det kommer nog.

Lefkas var jag på 14 dagar 1993, tänk 20 år sen. Jag skulle nog inte känna igen mig.
Tack än en gångklapp_klap

Lissi

Tusen tack Lissi!
Jag funderde lite och jag kommer inte heller på något annat ställe där vi betalat för parkering vid någon strand......


Sunny12: Wow..otroligt vackra stränder, fantastiskt fina bilder!! Ska läsa mer när jag får tid, tack för att du delar med dig!!..bye_bye


Tack, tack Sunnny12 :)

Aina
2013-09-02, 21:06
Fantastiska bilder och fantastiskt vatten! Jag funderar på om jag någonsin badat i sånt turkost vatten... Har endast tittat på bilderna nu. Får läsa hela resebrevet i helgen när arbetsveckan är slut.

Vi har betalat för parkering vid strand. Det var vid Psilli Amos på Samos (den närmast Pythagorion) för många år sedan. Tror inte vi råkat ut för det någon annanstans.

Aina

Kalimera
2013-09-03, 09:58
Men tänk så lustigt att ta 3 euro för parkering till stränderna. Ja, det gäller ju att få in pengar från turisterna så man förstår dem, men det har jag aldrig varit ute för på våra resor.På Kreta måste man betala för att parkera vid Vai beach, och vid Perelli beach.

kari
2013-09-03, 10:28
På Kreta måste man betala för att parkera vid Vai beach, och vid Perelli beach.

Enda en fordel med å reise i LAVsesong ;)
- vi betalte ikke da vi parkerte ved Vai i april i år :)

kari
2013-09-03, 10:35
V a K R E bilder og HERLIG reisebrev klapp_klap
- ingen tvil om at Lefkos har FLOTTE strender og at vannet er spesielt LEKKERT:D

Deia
2013-09-04, 17:25
V a K R E bilder og HERLIG reisebrev klapp_klap
- ingen tvil om at Lefkos har FLOTTE strender og at vannet er spesielt LEKKERT:D

Tack snälla :)

Fantastiska bilder och fantastiskt vatten! Jag funderar på om jag någonsin badat i sånt turkost vatten... Har endast tittat på bilderna nu. Får läsa hela resebrevet i helgen när arbetsveckan är slut
Och tack Aina!

Om jag kommer ihåg rätt så tog man betalt vid Porto Katsiki redan 1999. Man jag tycker det är rätt ok. Inte någon större summa.

Någon som vet vad kakan heter som vi fick i present? Och vad den innehåller. Ser ut som leverpastej och verkar inte vara bakad i ugn. Väldigt söt, knastrig som om den innehöll maräng och mandel.

Deia
bye_bye

Danlae
2013-09-04, 20:53
Läste detta resebrev och njöt..
Var på Lefkas 2011 i september. Vassiliki är en väldigt charmig och mysig by. Vi bodde på Vassiliki blue, just ovanför bageriet. Agiofili och Egremni världsklass på de stränderna! Du skrev så bra!

Tack

//Daniel

Deia
2013-09-04, 21:47
Läste detta resebrev och njöt..
Var på Lefkas 2011 i september. Vassiliki är en väldigt charmig och mysig by. Vi bodde på Vassiliki blue, just ovanför bageriet. Agiofili och Egremni världsklass på de stränderna! Du skrev så bra!

Tack

//Daniel
Vad glad jag blir Daniel :)! Tack.

Aha, då vet jag var Vasiliki Blue ligger. Vi funderade lite på att bo där i år. Kanske nästa gång!
Jag håller med om stränderna klapp_klap.

Deia
bye_bye

Ylvan
2013-09-11, 16:11
Wow, vilket vatten! Hit vill jag också åka! Tack för resebrevet!

PA
2013-09-12, 14:31
Hej Deia bye_bye

Kul att läsa om Kalamos, typiskt små öar/orter alla är mycket vänliga och hjälpsamma.

Två veckor kvar till Kreta en vecka med barn och barnbarn i Makrigialos. :)

Ha de gôtt

PA _B-anana

Deia
2013-09-12, 16:06
Wow, vilket vatten! Hit vill jag också åka! Tack för resebrevet!
Tack Ylvan :)
Hoppas du kommer dit någon gång!


Kul att läsa om Kalamos, typiskt små öar/orter alla är mycket vänliga och hjälpsamma.

Två veckor kvar till Kreta en vecka med barn och barnbarn i Makrigialos. :)

Ha de gôtt

PA _B-anana


Tack för tipset om Kalamos PA!
Det låter underbart med ännu en greklandsresa att se fram emot klapp_klap
Hoppas ni får det bra!

Deia
bye_bye