handdator

Visa fullständig version : Nu är vi här


elisabethk
2013-09-01, 22:41
Hej!
Nu är vi på plats! Sitter på balkongen på Marinas med en underbar utsikt. Ätit en god Moussaka på Michallis. Träffat många bekanta sen förra året, både turister o Tilosbor, kul! Känns underbart med 14 dagar framför oss, att bara göra det vi vill, sola, läsa, äta, springa, cykla, sitta på balkongen samt äta upp all glass Sjöborren!!
I morgon tror jag det blir lunch på Omonia!?
ElisabethK

Masse
2013-09-01, 22:51
Ahhh, drömläge!!!!
Ska bli kul att följa dina rapporter.

Ha det gott!
:) Masse

parga
2013-09-02, 08:02
Låter hur ljuvligt som helst!
Om 23 dagar sitter jag förhoppningsvis lika dant, fast kanske inte på samma balkong. Fast man vet ju inte! Ha det underbart! Ser fram mot din rapportering.
Jenny:)

sjöborren
2013-09-02, 13:46
Härligt! ElisabethK. Jag förstår hur du känner ... Känslan sitter kvar.
Jag gjorde något igår som jag inte gjort på flera år - vägde mig. Och siffrorna som hånfullt lyste mot mig - två veckor före avresa till Tilos - talade sitt eget språk. snyft_drop

Hälsningar! Sjöborren: som funderar över varför de ska ha en stor hund-våg i djuraffären :confused:
Lite glass kan du spara ... en liten slick bara. ;)

sjöborren
2013-09-02, 18:44
Och hur man kan vara så dum att man kliver upp på vågen ... :o

Ylvan
2013-09-02, 20:35
Låter härligt, ha det jätteskönt !
Ylva

elisabethk
2013-09-04, 17:36
Hej!
Hälsning från ett blåsigt men ljuvligt Tilos. Igår vandrade vi min favoritsväng, förbi Aghios ioannis vidare mot Ghera, tar av halvvägs o klättrar uppöver, kommer fram högt ovan Livadia, otroligt vackert. Sen lunch på Omonia, ostbollarna är makalöst goda, kalamari likaså. Middag på Nautilos, den missade vi förra året. Idag har vi vandrat till Letra, där var vi helt ensam. Lunch på Oasis, Spetzofai och vitlöksbröd, det brödet var som en hel pizza, tack till den som tipsade om det här på Kalimera. Sen lade sig maken på stranden o jag tog repris på favoritvandringen från igår. Men morgonens joggingtur blev det några mil idag. Ikväll blir det kanske Michallis igen? Vi har hunnit med att äta på Armenon också, god mat överallt.
Passar på att skicka ett tack till dig Janne för detta fantastiska forum. Hade jag inte läst dina rapporter från denna ljuvliga ö så hade jag inte åkt hit förra året, och då hade jag inte suttit här nu heller. Tänk om jag hade missatallt detta.
ElisabethK

Bluesea
2013-09-04, 17:48
Jag är en av dem som tipsade om vitlöksbrödet på Oasis - och jag är djupt avundsjuk. Jag och familjen firade min 50-årsdag där, och vi kommer att fira min 60-årsdag där i maj nästa år. Jag menar, var annars?

Kalimera
2013-09-05, 09:44
Passar på att skicka ett tack till dig Janne för detta fantastiska forum. Hade jag inte läst dina rapporter från denna ljuvliga ö så hade jag inte åkt hit förra året, och då hade jag inte suttit här nu heller. Tänk om jag hade missatallt detta.Jag tycker att det är jättekul att så många hittat paradiset. :) Stort tack för dina rapporter. klapp_klap

Skulle gärna vandra där nu jag också. Hur är stigen till Lethra nu?

elisabethk
2013-09-05, 17:29
Inga problem att gå till Letra. Känns ju kanske tokigt att trotsa varningsskylt men de har lagt ut en rejäl spång på värsta stället så det funkar bra. Och har de lagt ut en sån räknar de väl att folk går där. Vi hörde oss för med flera som gått där så då tänkte vi att vi testar. Tittade inte uppåt på stället för raset utan passerade snabbt. Lunch på Omonia idag igen, svårt att låta bli.
ElisabethK

Kalimera
2013-09-06, 11:18
Lunch på Omonia idag igen, svårt att låta bli.Visst är det. :)

Tack för rapport Elisabeth!