handdator

Visa fullständig version : TILOSBILDER!


Masse
2013-08-22, 01:20
Hej!

Satt och blev förbaskad på mig själv. Jag hojtade på MetaxaHasse om att han skulle komma igen med bilder från Tilos när han kom tillbaka hem från resan som nu är på gång.

Och hur många bilder hade jag själv bjudit på från mitt Tilos-besök
i fjol? Inte en enda!

Således! Skärpning Masse! Har genast lagt in ett album från mitt Tilos-besök i september 2012 under min profil. Hoppas det kan vara till glädje.

:) Masse

elisabethk
2013-08-22, 08:52
Hej!
Tack för underbara bilder! Vi var nog där samtidigt förra året, vi var 8-22 sept. Om drygt en vecka, 1 sept åker vi dit igen o efter att ha sett dina bilder blev längtan ännu större. I år bor vi på Marinas.
ElisabethK

Sunny12
2013-08-22, 11:32
Härliga bilder Masse, jag bodde ju också på Marina studios fint läge med utsikten över hamnen!
Tittar man på bilder från Tilos så lääängtar man verkligen tillbaka!

Sunnybye_bye

parga
2013-08-22, 12:36
Tack för superfina bilder! Bra att ha att titta på medan man längtar till 25 september!

Jenny

sjöborren
2013-08-22, 17:41
Masse, Elisabethk, Sunny12, Anki och Lissi ... Roligt att vi var där samtidigt. Många igenkännande bilder. Skulle kunnat vara vi som sitter till höger - vårt stambord - på Nautilos. Om det inte varit för vattenflaskan. :D

Hälsningar! Sjöborren.

Maggy
2013-08-22, 18:45
TACK...för helt underbara bilder... :) ...när jag ser på bilder från Tilos drabbas jag av någon slags "flow"...allting runt omkring mig försvinner... och jag är där... :o ...fantastiskt...snart snart... _B-anana


bye_bye/Maggy

Lissi
2013-08-22, 18:45
Masse, Elisabethk, Sunny12, Anki och Lissi ... Roligt att vi var där samtidigt.:D

Hälsningar! Sjöborren.

Ja det var det.....Nästa höst ska vi dit igen.
Sunny12 och jag ska ses på Tinos i september i år! Ack ja, dessa öar på T som lockar så!:D

Masse: Tack för härliga bilder!klapp_klap

elisabethk
2013-08-22, 18:54
Kul med en till härlig ö på T. Är Tinos lika underbart som Tilos?

Är det någon som ska till Tilos samtidigt som oss? Vi är där 1-15 sept.

Mvh
ElisabethK

Annki
2013-08-22, 19:03
Bättre sent än aldrig Masse flabb_flab Tyvärr missade vi ju varann med någon vecka, men det kanske kommer fler tillfällen...... Fina bilder, och jätteroligt att få se lite av hur du upplevde Tilos. Tack för att du delade med dig!

Ann-Kristin bye_bye

Lissi
2013-08-22, 19:56
Kul med en till härlig ö på T. Är Tinos lika underbart som Tilos?
Mvh
ElisabethK

Jag säger alltid att Tinos är Tilos storasyster ;)


Tinos är större, har ett 50-tal genuina väldigt vackra byar, alla bebodda året om. Tinos är lika genuint och orört som Tilos men där är liv och rörelse i Tinos Chora som har flera tusen fastboende.
På Tinos finner man lugnet om man vill ha det men kan också få liv och rörelse. Nattklubb har jag sett en enda annars är det genuint grekiskt vardagsliv som gäller. Efter nio, snart tio resor dit på sex år så blir Tinos mer och mer som att åka till sommarstugan, fast vi numer inte åker på sommaren utan vår och ofta höst. Tilos är dock ön där man "bara är" Böcker och soluppgång och bad och vandringar....Men de grekiska vännerna har vi på Tinos.
För maken och mig är kombinationen Tinos-Tilos det optimala. Vilken himla tur att det ena inte behöver utesluta det andra :D:D

Lissi

Sunny12
2013-08-22, 19:57
Masse, Elisabethk, Sunny12, Anki och Lissi ... Roligt att vi var där samtidigt. Många igenkännande bilder. Skulle kunnat vara vi som sitter till höger - vårt stambord - på Nautilos. Om det inte varit för vattenflaskan. :D

Hälsningar! Sjöborren.

Ja, visst var det skoj att ses på Tilos, vi ses nog där igen någongång...en ö man gärna vill återvända till!

Sunnybye_bye

Masse
2013-08-22, 21:03
Masse, Elisabethk, Sunny12, Anki och Lissi ... Roligt att vi var där samtidigt. Många igenkännande bilder. Skulle kunnat vara vi som sitter till höger - vårt stambord - på Nautilos. Om det inte varit för vattenflaskan. :D

Hälsningar! Sjöborren.

Ha ha, visst är det stambordet, trots vattenflaskan. Även andra drycker fanns på bordet, men det gäller ju att välja rätt vinkel för fotot.

Bättre sent än aldrig Masse flabb_flab Tyvärr missade vi ju varann med någon vecka, men det kanske kommer fler tillfällen...... Fina bilder, och jätteroligt att få se lite av hur du upplevde Tilos. Tack för att du delade med dig!

Ann-Kristin bye_bye Tack själv Annki! Du är en av flera som medverkade till att jag fick upp ögonen för Tilos.


Visst var vi några stycken som var där samtidigt. Några av er kom dock just när vi rest hem, då ni också hade en liten träff. Kanske träffar vi flera nästa gång vi är där. Såvitt jag förstår är det en hel del Kalimerianer på gång dit nu i september. Tyvärr har vi inte möjlighet att vara där då. Men vi önskar er alla en riktigt fin Tilos-vistelse.

Tack alla för era vänliga och uppskattande ord om mina bilder! Jag har en hel drös till. Får se om jag plockar ihop ett knippe till framöver, men utrymmet är ju inte obegränsat. (Kanske dags att rensa bland mina äldre album)

:) Masse

KR
2013-08-22, 21:30
Dina fina bilder får mig att längta tillbaka sååå mycket. Som tur är behöver jag inte längta så länge till. Kommer antagligen till Tilos den 30/8.
//
KR

barret
2013-08-23, 14:24
Härliga bilder. Jag blev inspirerad och lade upp lite bilder från Tilos 2012 på min profil om någon vill drömma sig tillbaka.

Åker ner till Tilos igen på söndag 25/8!!

Lissi
2013-08-23, 14:54
Ha en härlig tur och tack för fina bilder!

Lissi

Ylvan
2013-08-23, 17:23
Tack Masse och Barret för härliga bilder från Tilos bye_bye

Ylvan

kari
2013-08-23, 22:20
Jeg er nok ikke like begeistret for Tilos, som dere andre :o
- men VAKKERT er det :)
Flotte bilder, Masse og Barret bye_bye

Lissi
2013-08-23, 23:06
Kari, du har nog kommit "snett in". Man måste komma rätt första gången ....
Vid alla besök på alla öar måste det liksom stämma första gången..
Men alla måste inte älska alla öar!!!!;)

Lissi

kari
2013-08-24, 09:12
Kari, du har nog kommit "snett in". Man måste komma rätt första gången ....
Vid alla besök på alla öar måste det liksom stämma första gången..
Men alla måste inte älska alla öar!!!!;) Lissi

Jeg kom nok ikke "snett in", Lissi
- vi ble helt betatt da vi kom til Tilos første gang, okt 1993:D
Likevel kom vi ikke tilbake før i 2005 og fikk "sjokk' over alt som hadde skjedd:eek:
- men at mye av det er veldig bra for Tills forsto vi - og vi l i k t e oss jo :)
Sist høst hadde vi tenkt oss noen dager på Tilos igjen....
Men, vi fikk "nok" av dagsturen vi måtte ta fra Chalki, for å ta ut penger:o
Jeg synes det er blitt f o r mye turistpreg, for mange hotell/pensjon ifht h hverdagsliv/innbyggere i Livadia, vår favoritt er blitt Chalki:D
Som du sier, det er b r a smaken er forskjelligbye_bye

Lissi
2013-08-24, 09:36
Vi får hoppas att Chalki får vara lika orört som det verkar vara nu. Vi bodde ju inte alls i Livadia 2004 så vi hade inget att jämföra med då vi var där i månadsskiftet september /oktober förra året och DÅ avr det så lugnt , så lugnt.
Tilos i juli-augusti är säkert mer än "fullt":D Då skulle vi aldrig åka dit.

Lissi

Kalimera
2013-08-28, 09:28
Tack Masse och barret för fina bilder! klapp_klap

kari
2013-08-28, 10:29
Vi bodde ju inte alls i Livadia 2004 så vi hade inget att jämföra med då vi var där i månadsskiftet september /oktober förra året och DÅ avr det så lugnt , så lugnt
Lissi

Det var fra 1 9 9 3 til 2005 de s t o r e forandringene hadde skjedd!bye_bye

Lissi
2013-08-28, 10:43
Det var fra 1 9 9 3 til 2005 de s t o r e forandringene hadde skjedd!bye_bye
Oj och där som var så fint 2004 och då var det ju inte stort alls....Inte nu heller. Hur kan befolkningen klarat sig då innan ?
Jag tycker allt att Tilos klarat turistströmmen bra jämfört med t e x Skopelos som ändrat sig enormt åren mellan 1998- 2007. Skopelos hade tappat mycket av sin genuina prägel och börjat med krimskramsbutker, hästskjutsar mmmm. Det blev jag besviken på då jag återvände, men ändå, befolkningen måste ju överleva och utveckla turistnäringen..

Tilos och Patmos har ändå lyckats bra tycker jag. Patmos var förvånansvärt lite ändrat sen första gången 1992 och till 2010 då jag återvände.

Det är intressant detta hur vi vill ha allt så himla genuint och småskaligt samtidigt som vi vill att grekiska turistnäringen ska överleva. Någonstans där finns ju en inbyggd "konflikt";)

Lissi