handdator

Visa fullständig version : Mastichari bedre enn sitt "rykte"


kari
2013-08-17, 00:34
Jeg kom hjem fra ei herlig ferieuke med barnebarna (10, 13 og 17) for et par dager siden :)

Først i begynnelsen av juli begynte jeg å "leke med tanken" om å overraske dem med ei uke i Hellas før skolestart, de elsker Hellas alle tre, hvor h a r de det fra :rolleyes: flabb_flab

Å finne en reise i skoleferien til en "akseptabel" pris var slett ikke lett!- for ikke å si umulig :confused:
- skulle det bli noen tur i det hele tatt, var det eneste alternativet denne gangen å reise med Ryan Air, noe jeg har hatt som prinsipp å ikke gjøre :o

Reisemålet ble KOS, datoene dit passet best inn i både ungenes og mine planer!
Min erfaring med Kos tidligere er kun som transfer øy med noen få overnattinger, og Kos i august..:eek:

Skal innrømme at tankene mine raskt gikk via GTP videre f r a Kos til et par av mine små favoritter, Leros og Lipsi;) - på Kalymnos er det Pothea jeg liker best, d e t var ikke et alternativ med unger i august :)
Og, jeg fant fort ut at for ungene, og for å ikke reise bort for mye tid, var det beste alternativet å b l i på Kos :) - men h v o r på øya:confused:
Jeg visste steder j e g ikke kunne tenke meg, og leste meg fram til at det beste alternativet for oss måtte være MASTICHARI :)
Men at jeg skulle like meg s å godt der, som vi ( også jeg) gjorde hadde jeg ikke trodd;)

På booking.com fant jeg leilighet på et enkelt, men veldig bra sted å bo, "ILIOS & IRINI" - anbefales :D

STRANDA var fantastisk fin :)

Det var spesielt vennlige mennesker / god service og ikke minst veldig GOD MAT på Tavernaer og kafeer :) Siden yngste jenta har cøliaki var vi mer "krevende" enn andre gjester og :)

Ingen påtrengende innkastere heller :) - dvs de s t o jo der og ville gjerne at vi skulle velge deres sted, men de tok et "nei for et nei" og var blide/høflige.

Synes også det var et behagelig prisnivå :)

Å finne et sted som restauranten "The Traditional House" med Økologiske råvarer fra egen farm var også en overraskelse, både maten og deres økologiske "husets" vin var deilig :)
Det var et "kom inn på kjøkkenet og se hva vi har" sted :)

Jeg vet jeg har avslørt noen "fordommer" :o - derfor synes jeg Mastichari "fortjener" denne oppreisningen :) - kanskje jeg ville likt meg i Kardamena og :eek: - men d e t tror jeg ikke.

- og Ryan Air da (jeg vil ikke blande meg i diskusjonen om arbeidsforholdene m.m )
Jeg hadde lest alt med "små skrift", vi hadde forberedt oss godt,
og hadde en behagelig tur, a l t gikk fint :)- veldig trivelig Kabinpersonale forresten :)
- takk, Lissi, for at du informerte/ beroliget meg på forhånd :)

Både ungene og jeg syntes det var helt perfekt da vi kunne ta håndbagasjen vår, gå rett ut til en taxi, og etter ca 4 km være framme på hotellet vårt :D

bye_bye

Monica P
2013-08-17, 07:42
Fint att ni fick en skön vecka! Och utsikten mot Kalymnos var det väl inget fel på...

kari
2013-08-17, 15:17
Fint att ni fick en skön vecka!
Och utsikten mot Kalymnos var det väl inget fel på...

Nei, Monica, det var ingen feil på den utsikten ;):)
- og du kan t r o jeg gjerne hadde villet oppleve konserten 7.aug snyft_drop
Det var spesielt å være s å nær, jeg tenkte på dere, men selv om vi bodde i Mastichari, så landet vi på Kos først kl 18, så vi kunne ikke ha nådd fram i tide uansett.
bye_bye

Monica P
2013-08-17, 15:39
Sommarens sista AMONI-arrangemang är nu på tisdag den 20.8 på Agios Pandeleimon: Georgia Dagaki spelar grekisk lira och mer. Jag hoppas det kommer mycket folk, stämningen där uppe i skogen är väldigt fin.

aris4
2013-11-19, 14:02
Hej Kari! :)

Vad trevligt att höra att ni gillar Mastixari. Det är mitt favoritställe sedan 2005 och jag känner många där inklusive familjen på Traditional House. De är så härliga och god mat tack vare kocken som förr jobbat på en av restaurangerna i hamnen.

Stranden tycker jag oxå är den bästa på Kos och man finner ro där samt mycket trevliga människor men som också finns i Kos stad. Kos överhuvudtaget är BÄST !!! Kanske vi ses någon gång där i Mastixari ;) klapp_klapbye_bye