handdator

Visa fullständig version : Tips om resrutt och boende


krisse
2006-02-26, 16:44
Vi har flybiljetter 13/7 och åter 31/7 till/från Athen. Vi vill till Kykladerna och vill gärna ha några dagar på Amorgos och funderar vidare på Sifnos och Anafi.
Som medelålders par gillar vi att det är lugnt men vill samtidigt ha ett utbud av folkliv. Är det någon som har tips om öar, boende, färjerutter.
Måste vi förboka ? Jag har noterat att det blir mer och mer vanlig att hotell/pensionatsägare vill ha en deposition vid förbokning (för många blåsningar kanske?) Sommaren -05 var vi på Amorgos och gillade det mycket och på Schinoussa som var fint men lite väl ödsligt.
Krisse

Kalimera
2006-02-27, 12:50
vill gärna ha några dagar på Amorgos och funderar vidare på Sifnos och Anafi. Som medelålders par gillar vi att det är lugnt men vill samtidigt ha ett utbud av folkliv. Är det någon som har tips om öar...Har ni tur kanske det går en båt från Amorgos till Astypalea, då skulle ni kunna lägga några dagar där. Astypalea är en jättefin ö med mycket charm. Sifnos skulle säkert också passa er, men det är lite knepigt att resa mellan Amorgos och Sifnos. Men är ni beredda att offra lite tid på resor och båtbyte så åk gärna till Sifnos.


Måste vi förboka ? Jag har noterat att det blir mer och mer vanlig att hotell/pensionatsägare vill ha en deposition vid förbokning (för många blåsningar kanske?)
Du har rätt, det är fler och fler som vill ha deposition. Anledningen är som du skriver för många blåsningar. Jag tror inte att ni måste förboka, ni reser visserligen i juli, men det borde finnas rum då. Amorgos och Sifnos är två väldigt populära öar så man kan ju aldrig vara helt säker.