handdator

Visa fullständig version : Tipsa oss om Greklandsresan i oktober!

M-A
2013-08-03, 09:42
Hej!
Min man och jag ska åka till Grekland i oktober för att boosta oss med sol, värme och vila inför den kalla och mörka Sverigevintern. Vi har pratat om att åka till Kreta och söker nu lite tips på vart man ska bo och vad man kan göra/se.

Jag var på Karpathos i Limpadia i juni och tyckte det var ett helt underbart ställe. Alldeles lagom med turister och lagom stort ställe.
Vad hittar man för platser på Kreta som erbjuder lugn men ändå en viss puls, vi är dock inte ute efter nattlivets puls utan snarare "vardagspulsen". Gärna närhet till landsbygd och varierande stränder via cykel eller bil. En favoritsysselsättning är också att strosa omkring i gamla stadsmiljöer.

Ös på med tips!

Arne
2013-08-03, 12:05
Får jag drista mig föreslå Paleochora på Kretas sydkust. Vi har tillbringat tvenne vintermånader därstädes och även inbokat en vintermånad Dec-Januari detta år.

De flesta punkterna på din önskelista hittar vi i Paleochora.

Arne och Birgitta

Malina
2013-08-03, 15:38
Yes!

Carina
2013-08-03, 18:21
Jag föreslår Plakias på södra Kreta. Kolla gärna det, finns en hel del att se i omgivningarna också.
Vi bodde ifjol på Kostas o Chrysoula, mycket bra boende.
Fina stränder.

Carina

M-A
2013-08-03, 20:26
Tack för bra tips! Har läst om Paleochora som verkar klockrent, helt i vår smak. Nu ska jag läsa om Plakias också. Tack för tipsen! :)