handdator

Visa fullständig version : BlueStar till Småkykladerna


Isa
2006-02-25, 16:24
Är det någon som vet om BlueStar slutat trafikera Koufonissi under högsäsong?

Vet att det var två turer i veckan förra året men enligt deras hemsida finns det inga turer som angör Koufonissi i år.

Kommer till Athen slutet juni och skulle vilja ha en kvällsbåt ut till öarna vid 17 tiden för att slippa övernatta i Athen.

:cool:

inkfish
2006-02-25, 17:50
Det är helt enkelt för tidigt att dra några slutsatser om sommarens tidtabell. De båtar du saknar nu kan mycket väl dyka upp framåt maj. Så ha tålamod:D

Bossew
2006-02-25, 19:44
Är det någon som vet om BlueStar slutat trafikera Koufonissi under högsäsong?

Vet att det var två turer i veckan förra året men enligt deras hemsida finns det inga turer som angör Koufonissi i år.

Har också studerat deras tidtabell och upptäckt att flera turer är borttagna. Vi får hoppas att det hinner ändras innan våra resor.

bosse

Chris
2006-03-02, 15:20
Har också studerat deras tidtabell och upptäckt att flera turer är borttagna. Vi får hoppas att det hinner ändras innan våra resor.

bosse

Hej,

Helt borta är de ju inte, men som du skriver Bosse så verkar de vara reducerade turer i år.

Blue Star Naxos går varje onsdag från 1 mars kl 1730 från Pireus och anländer 0045 på Koufonissi, sedan vidare till Amorgos.
Fr o m den 3 juli börjar de även köra måndagar kl 1730.

Men jag tror inte tabellen är fullkomlig ännu.

Chris
bye_bye

anderss
2006-03-03, 18:32
Om det är högsäsong så börja titta i maj och sedan lyckas jag aldrig finna alla möjligheter via internet. Hittar alltid nya båtar/tider när man är på plats.

Isa
2006-03-03, 22:00
Tack för alla svar.
Det verkar som Bluestar daterat upp sin turlista nu.
Lite dumt för oss dock som kommer till Aten en fredag.
Får börja titta på andra resalternativ.

Någon som vet hur båtarna ut till Sifnos / Milos brukar gå på eftermiddagarna?

Vi kommer till Aten vid lunchtid en fredag.
Kanske får ge mig till tåls tills turlistorna kompletteras i maj men det vore bra att få lite förhandstips..

/
Isa :)