handdator

Visa fullständig version : Berlin


Ioslina
2013-07-30, 21:47
kalispera på er alla! reser till berlin om ett par dagar, är där ca 3 dagar för lite nöje, shopping och någon ölfestival som svågern är sugen på... några tips? framförallt shopping!! vill till berhska, pull and bear, promode, stradivarus, tezenis, orsay mm, men har du tips?? skriv svar snabbt!!!bye_bye

Masse
2013-07-30, 23:27
Låter trevligt. Berlin är en härlig vår-sommar-höst-stad tycker jag. Massor av uteserveringar där man kan äta och dricka gott och titta på folk.

Eftersom du nämner shopping som ett intresse så tipsar jag om besök på KaDeWe. Ett varuhus som är lite utöver det vanliga. Inte minst deras livsmedelsavdelning. Jag som gillar gott käk föll för deras speciella ostron-bar där jag avnjöt ostron och kall Chablis. Men det finns massor av annat gott att smaka på där. KaDeWe ligger centralt, ganska nära Kuhrfurstendam.

Trevlig resa!
:) Masse

Ioslina
2013-08-09, 21:27
Svågerns kompis som var med och har ätit ostron förut, han åt 7 st ostron och vin där på KaDeWe. Kul att titta där på matavdelningen, otroligt många som åt där, med tanke på priserna. Mycket jag skulle velat köpa, men man kan inte köpa med sig i denna värme! Svettades otroligt på tunnelbanan...kul med internationell bier festivalen, varmt väder och skönt med bastu på NH Berlin Mitte, alldeles ensamma, samt gymet kanon!