handdator

Visa fullständig version : Pigida


kicki_b
2013-07-29, 10:46
Hej!

jättesugen på att åka ner en vecka i september men val av boende var inte helt enkelt.

Manos Plaza utan pool och ev diskodunk
Oasis lite långt bort från stan
Iolkos bortvalt pga av backen

Någon som har bott på dessa hotell eller har andra prisvärda alternativ?

Med vänlig hälsning Kickibye_bye

Sevasti & Eleni
2013-07-29, 11:14
Vi har bott på hotel Sunrise i Pigadia. Ligger vid en lugn gata men ändå centralt och nära till allt. Trevliga rum, bra frukost, fantastisk havsutsikt från balkongen, rent och snyggt. Har egen hemsida men kan också bokas genom booking.com:)

Siw o Lenabye_byebye_bye

Eva L
2013-07-29, 11:28
Jag har också bott på Sunrise men det var länge sen så rummen kan jag inte uttala mig om eftersom det säkert renoverats sen jag bodde där. Perfekt läge och en fantastisk havsutsikt.

Eva

kicki_b
2013-07-29, 11:47
tack för tips jag skall kolla på en gång.

Kicki_B-anana

Catlady
2013-07-29, 12:01
Vet ej om du åker charter eller på egen hand men Apollo har ett hotell i Pigadia som heter Atlantis. Ligger precis vid havet, helt underbar utsikt om du beställer havsutsikt. Mycket bra hotell med trevliga värdar som talar mycket bra engelska. De har visst bott i Kanada i många år. Hotellet har också en liten välskött pool på baksidan. Atlantis ligger centralt, gågatan mitt i byn är alldeles bredvid. Med andra ord, INGA backar! :D bye_bye

karinafp
2013-07-29, 12:02
Regina. Fint poolområde, mitt i stan men ändå lugnt. Fantastisk utsikt över bukten från de översta våningarna. Finns på booking.

Och discodunket vid Manos Plaza har upphört. Klubbarna har flyttat. ;)

Är det billigt du vill ha, kan Kalimera passa. Ingen pool, men alldeles vid den bästa biten av stranden. Nära att gå till Nisiás pool. Inget som skymmer sikten mot bukten.

Amaryllis. Också mitt i stan. Relativt billigt, men rent och fint. Ingen pool, men du kan gå till Reginas pool på fem minuter. ;)

Karin

kicki_b
2013-07-29, 20:10
Och discodunket vid Manos Plaza har upphört. Klubbarna har flyttat.

Karin

Oj vad bra att höra, fick lite kalla fötter ringde Airtours för att höra hur många rum som fanns kvar på manos plaza, 1st, då var det bara att boka.

Är inte ute efter lyx utan ju billigare ju mer kan man resa :D
Tack alla för tipsen

Kicki

karinafp
2013-07-29, 21:06
Är inte ute efter lyx utan ju billigare ju mer kan man resa :D

I så fall blir det ännu billigare att bara ta flygstol och själv fixa boendet. ;)

Karin

Masse
2013-07-29, 21:52
I så fall blir det ännu billigare att bara ta flygstol och själv fixa boendet. ;)

Karin

Inte alltid billigare enligt min erfarenhet, men oftast roligare tycker jag.

:) Masse

elisabethk
2013-07-29, 22:58
Hej!
Vi bodde på Manoz plaza för 3 år sen. Vi var verkligen nöjda med hotellet. Rent, stora rum o en underbar utsikt över havet. Toppenläge och roligt att kunna kika ner över gatan där många restauranger ligger. Åker gärna tillbaka och då bor vi mer än gärna på Manoz igen.
Mvh
Elisabethk

camarina
2013-07-29, 23:33
Manos plaza är helt ok. Och just att du har utsikten över havet hamnen och att det är så centralt. klapp_klap:) sen gillar ju jag kalimera ett så gulligt hotel med underbar utsikt och nära till både strand och centrum. Ha en skön semester på min favoritö.bye_bye

kicki_b
2013-08-05, 11:47
Tack all ni för svaren. Nu ser vi bara framemot resan, ska bli intressant.

Får kika runt därnere på alla era tips.

Kicki