Logga in

Visa fullständig version : Här har ni chansen, kosrävar :).

Rojo72
2013-07-27, 12:23
Hej på er!

Ja, jag har läst sidan om Kos här och ja, jag har skrivit en del frågor och ja jag har läst en del resebrevAng_elx men nu undrar jag helt öppet vad era favorittips om Kos är, vad vi inte får missa eller vad vi får missa. Högt och lågt, allt är välkommet _B-anana!

Arne
2013-07-27, 17:25
Ja, några små tips skola vi ändock bjuda kunna. Boende; Hotel Koala i Kos Stad är ett bra alternativ för lågbudgetresenären. 20 Minuters promenad från centrum och fem minuter till stranden.

En endagstur till Bodrum i Turkiet kan vara ett utflyktsalternativ. Bodrum är en trevlig stad med rika badmöjligheter och tillfälle till shopping.

Arne

Kalimera
2013-07-27, 17:42
Några tips är Asklepion, Plaka Forest, Therma, Palio Pyli, Agios Theologos beach (inkl taverna med samma namn) och Hippocrates garden.

malou
2013-07-28, 14:39
Smått og stort?

På kafeen på busstasjonen i Kos by får man god ferskpresset juice.
Derfra kan man ta buss til eks. Mastichari d e r s o m man vil videre med båt til Kalymnos eller enda lenger nord. Ellers er der ingen grunn til å stoppe i Mastichari :D. Et ikke-sted for meg.

På bussholdeplassen på Tingaki finnes en taverna som kan se ut som en real turistfelle. Men der serveres god mat, ikke minst fisk.