handdator

Visa fullständig version : Ouzo!


Pian
2013-07-20, 15:02
Vad är det nu bästa ouzon på Lesbos heter? Har läst men hittar inte det just nu och imorgon åker vi! klapp_klap
Pia

JohnS
2013-07-20, 15:09
Aphrodite fra Varvayanni (eller Barbayanni som mange kaller det) blir regnet som den aller beste, men da vi var på destilleriet og smakte alle typene etter hverandre, kjente vi liten forskjell på den og den blå eller den grønne. Så alle av det merket er gode!

Ylva A
2013-07-20, 17:40
Nu blir jag på hugget. Min uppfattning är att ouzon från Lesbos är övervärderad. Parfymsmak! Jag föredrar Ouzo 12. Så är det i livet! Vi har olika uppfattningar, om vilka smaker som är bäst. Vi har olika uppfattningar om vilka Grekiska öar som är bäst. Men det finns många olika ouzo och öar, som är nästan lika bra! Vi måste först pröva själva och inte lita på andra!
/Jannis

Claes på Lesvos
2013-07-20, 19:07
Lesvosbo som jag är föredrar jag Samaras eller Kefi.
Afrodite tar jag det försiktigt med. Enligt en sägen på Lesvos blir du förälskad i den första du ser om du dricker för mycke Afrodite. Jag dricker Ouzo till nästan varje måltid så det skulle bli många förälskelser att hålla reda på.

AnitaC
2013-07-20, 20:22
Drikker ikke ouzu selv, men mannen min derimot:-). Tror han synes de fleste merker smaker greit, men han mener ouzu Plomarion er best. Videre følger Babaiannis sort, Tzantaliz og Mini. Jamas_B-anana.


Hilsen Anira

Carina
2013-07-21, 12:37
Vi tycker ouzon som har en etikett med damer i baddräkt (fånig etikett) är den godaste, kommer tyvärr inte ihåg vad den heter. Claes du kanske vet vad den heter? Smak för den har vi fått efter många besök på Lesvos och vi har provat många sorter.

Barbayanni tycker vi har en lätt finkelsmak.

Som tur är har vi olika smak.

Carina

KR
2013-07-21, 12:46
Du menar kanske Ouzo Mini Carina!
Den är god.
//
KR

Carina
2013-07-21, 18:33
Nu kom jag på det, Matis är namnet. Mini har flickan kjol på, inte dum den heller. Men Matis är hittills favoriten.
Pia prova den!

Carina

Kalimera
2013-07-22, 10:31
http://www.kalimera.se/bilder/bilder/ouzo_pitsiladi.jpg

Pitsaladi från Plomari är min favorit. :p

Caina
2013-07-22, 10:36
Håller med Anita C om att "ouzu Plomarion er best"
Och så har den en så snygg flaska.

Birgitta63
2013-07-22, 10:46
Ouzo handlade vi med oss från Parga. Köpte en liten flaska på 200 ml, ville först testa hur den smakakade. Är ju en massa olika Ouzo , helt enkelt är det inte. Hade tänkt köpa en större flaska innan vi åkte hem. Vårt val blev lyckat samt smakade så god .

Ouzo meltemi Gatsios står det på flaskan. Just nu är det ca 2 glas Ouzo kvar. 3.50 Betalade vi bara.
Söt liten flaska med vacker bild på.:)
Birgitta

Charleston
2013-07-22, 10:49
Varvayanni Aphrodite, definitivt! Finns flera goda, men ingen kommer i närheten av denna. Tycker jag, alltså...

Pian
2013-08-08, 09:34
Tack alla ouzo drickare för olika tips på goda sorter! :)
Vi provade en del.
Bland annat Varvayanni den blå och gröna, den gröna var godast av dom 2 den andra för stark. Jannes favorit provade vi.....Pitsaladi helt ok.
Men i slutändan kom vi fram till att den vi alltid tyckt bäst om ouzo Plomarion är den som fortfarande står som nummer ett på listan!
Tyvärr Carina smakade jag aldrig Matis.
bye_bye