handdator

Visa fullständig version : Kärlek, Oliver och Timjan


Arne
2006-02-23, 17:43
På denna bokreans första dag for jag åstad och inhandlade en excellent kokbok till Hustrun. Titel : " Kärlek, Oliver och Timjan". Reapris 99 SEK mot ordinarie pris 285 SEK. ISBN 91-0-057720-0

Det är en sällsamt inspirerande kokbok som handlar om att äta lite bättre.
Lägg därtill rikligt med färgillustrationer.

Kärlek står för omtanken i att laga nyttigare mat till sig själv och sina nära och kära, och att oftare välja ekologiska råvaror som tagits fram i harmoni med naturen.
Oliver står för det hälsosamma grekiska medelhavsköket med olivoljan och doft av rosmarin och soltorkade tomater.

Timjan står för svenska traditioner men också för kryddor i allmänhet.
Här finna den vetgirige en mängd recept på spännande mat från medelhavsländerna.

Arne

Kalimera
2006-02-23, 18:04
På denna bokreans första dag for jag åstad och inhandlade en excellent kokbok till Hustrun. Titel : " Kärlek, Oliver och Timjan". Reapris 99 SEK mot ordinarie pris 285 SEK. ISBN 91-0-057720-0
Jag köpte den förra året. Den är verkligen kanonbra. Och vilket fynd nu när den bara kostar 99 kr!

Annki
2006-02-23, 21:51
Jag köpte den också för något år sedan och har använt den flitigt sedan dess. Många inspirerande bilder och recept, både för vardag och fest, mycket medelhavskänsla. Det är en otroligt vacker och användbar bok och jag instämmer med dig Arne - köp den!

Ann-Kristin.

myssa
2006-02-26, 15:49
tack arne för att du påminde mig om den boken.
har tittat på den några gånger men aldrig köpt den, men nu har jag gjort som du på bokrean 99:-
så det blir till och laga utav dessa härliga recept....
myssa.....

anoula
2006-02-26, 18:55
Jag har också köpt boken nu! Hittade den för 89 kronor på nätet hos Adlibris.

Inga-Karin
2006-02-28, 11:33
Vi har köpt den flera år i rad. Den dyraste blev min egen bibel, den näst billigaste gavs till det unga gardet i släkten och nu har vi köpt den för 89, bara för att ha i reserv i stället för en blomma. Den är så fint skriven och med så väl avägda recept och smaksensationer att man blir lyrisk av bara farten. Bilderna är dessutom i särklass.

Smaklig måltid hälsar: Inga-Karin

Lissi
2006-02-28, 12:18
JA det är en underbar bok, som jag köpte så fort den kom ut! Många recept är provade och den smakrika vegetariska lasagnen/moussakan är suverän med den hemlagade tomatsåsen förstärkt i smaken av soltorkade tomater!! En av mina mest uppskattade bjudrätter faktiskt..Den tar lite tid att laga, men med grekisk musik i bakgrunden blir det ett rent nöje!

Lissi

nilam
2006-02-28, 20:15
Köpte denna underbara bok häromdagen i bokhandeln för 139 kr, tyckte det var ett OK pris... kom in på Konsum 5 min senare och fick se samma bok för 99 Kr. Då blev man lite sur...

Blir nog lagat något gott ur den i helgen då jag ska ha en bjudning med grekisk bufféflabb_flab

Zanét
2006-03-13, 19:11
Nu är jag också ägare till "Kärlek, oliver och timjan" Köpte den på Domus i Eslöv för halva reapriset _B-anana

//Zanét bye_bye