handdator

Visa fullständig version : Vandra Loutro Anopolis


Peep
2013-07-16, 10:02
Vi tänkte vandra upp för berget från Loutro till Anopolis. Någon som har gjort vandringen och kan tipsa om t ex tidpunkt att starta? Vi vill inte gå uppåt när det är alltför varmt. Stämmer det att man ska räkna med ca 2 1/2 timme upp och 1 1/2 timme ner?
Annat att tänka på?

Kalimera
2013-07-16, 15:16
Vi tänkte vandra upp för berget från Loutro till Anopolis. Någon som har gjort vandringen och kan tipsa om t ex tidpunkt att starta? Vi vill inte gå uppåt när det är alltför varmt. Stämmer det att man ska räkna med ca 2 1/2 timme upp och 1 1/2 timme ner?Jag har inte gått sträckan, och det beror på att jag är höjdrädd. Men flera jag har pratat med säger att det ser värre ut än vad det är. Två timmar tar det upp vad jag har hört, men det kan säkert ta längre tid. Om jag skulle gå upp hade jag startat tidigt på morgonen.

Fysimera
2013-07-16, 19:24
Vi har gjort den vandringen ett antal gånger både själva och med grupper och den är fin..
Starta så tidigt ni kan helst före 8 men ej efter 9 det blir varmt och det är såå vackert att man skall ha tid att stanna och njuta.
Ta med min 1,5 liter vatten/person.
Det finns gott om olika alternativ att vandra från Lotro till Anopolis. Men denna rakt upp är ett måste.

Men det är runt 700meter rakt upp så ta det försiktigt om värmen kommer.

Lycka till
Olle

Vi är på väg in i vitabergen under denna vecka så kanske vi ses. Ser ni en gammal husbil i Anopolis så skrik bara till.