handdator

Visa fullständig version : Färja Paros-Milos


Angelen79
2013-07-14, 17:31
Hej, Oerfaren och ut och båtluffa i kykladerna. Behöver verkligen hjälp att hitta färja från Paros till Milos. Enligt GTP är denna rutt inte "officiellt fastslagen än", men det kan väl inte stämma? :-/ Ska jag ha is i magen en vecka till (reser den 25/7 Pireus-Paros och tänkte åka vidare till Milos den 30/7) eller ska jag byta rutt?
Ser att många har en sån otrolig erfarenhet av detta :-)
//Vilsen

Tomas N
2013-07-14, 20:40
Jag tror att enda direktförbindelsen mellan Paros och Milos är på torsdagar och då med highspeedbåt. Res. för hur det är under högsäsong?!

Tomas N
2013-07-14, 20:54
Hej, Oerfaren och ut och båtluffa i kykladerna. Behöver verkligen hjälp att hitta färja från Paros till Milos. Enligt GTP är denna rutt inte "officiellt fastslagen än", men det kan väl inte stämma? :-/ Ska jag ha is i magen en vecka till (reser den 25/7 Pireus-Paros och tänkte åka vidare till Milos den 30/7) eller ska jag byta rutt?
Ser att många har en sån otrolig erfarenhet av detta :-)
//Vilsen

När du använder tidtabellsajter och "går vidare" för att tex se priset på din resa så måste du klicka i sajtens egna förslag på avgångs resp. ankomstorter/öar. Det räcker att du bokstaverar dom första bokstäverna så kommer förslagen av sig själv. Om du själv försöker fylla i så får du svaret "ej officiellt fastslagen än".

Angelen79
2013-07-15, 00:22
Tack för ett snabbt svar! :-) Provar en gång till. Och ser ändå ut som jag kommer ta den där färjan den 30/7.
bye_bye

Claes på Lesvos
2013-07-15, 08:12
This schedule is not officially approved yet.
Nel lines har ingen godkänd tidtabell för Paros-Milos efter den 22/7. Du kan alltså inte boka biljett ännu med det rederiet. Kommer båten att gå? Troligen, men du vet inte. Nel, som är ett Lesvos-baserat rederi ändrar om ganska mycket i sina tidtabeller just nu. Har till exempel ingen båt mellan Lesvos och Pireus som är deras gamla huvudrutt. På deras hemsida, http://www.nel.gr/index.asp?a_id=95, (http://www.nel.gr/index.asp?a_id=95)kan du under itinerary hitta tidtabeller som gäller.

Angelen79
2013-07-17, 17:39
Tack snälla klapp_klap
No worries till den fantastiska resan som påbörjas om knappt en vecka.:)