handdator

Visa fullständig version : Hotell Papafotis


evamaggan
2013-07-12, 21:19
Jag har bokat rum hos Papafotis i Alinda. Undrar om någon bott där eller känner till hotellets läge i förhållande till stranden och huvudgatan?
Vi skulle få rum med sned havsutsikt, men vet inte om vi ska bekräfta bokningen.

Undrar också om man kan hyra cykel av hotellet eller någon annanstans i Alinda?

Vet någon om det är cykelavstånd till Kokkali? Backigt?

Tacksam för all information / Eva L

Kalimera
2013-07-14, 11:00
Jag känner inte till hotellet. Alinda är litet så det kan inte vara ta tal om några avstånd. Jag har inte sett att man kan hyra cykel i Alinda, men det kan ju finnas ändå. Hör med hotellet. Till Kokkali är det bara ett par kilometer. Leros är en platt ö med få backar.

Mats Fredsson
2013-07-17, 23:41
Vi åker ner till Leros (igen...) på fredag, vi kan kolla vart det ligger. Om jag inte glömmer det...

Cykel kan hyras i Alinda hos bröderna Koumbaros, det har vi gjort. De har minimarket och cykel/scooteruthyrning. Fast vi föredrar scooter, man får vara lat på semestern... Ang_elx

Kokkali är inte så långt, cirka 5 km skulle jag tro.

Hoppas ni kommer trivas i Alinda, det gör vi! Missa inte den mysiga familjerestaurangen Fanares! Det är härligt att njuta av deras goda mat vid strandkanten medan solen går ner och borgen hägrar i belysningen. klapp_klap

evamaggan
2013-07-19, 21:44
Tack för bra upplysningar. Då blir det nog moped någon dag och cykel någon dag. Vi har i alla fall bestämt oss att bo hos Papafotis.

Ha de så fint på Leros - vi kommer dit om 14 dagarbye_bye

Mats Fredsson
2013-07-20, 14:13
Nu har vi besökt Papafotis, och det verkar mycket trevligt. Ägaren och hans dotter var mycket tillmötesgående, och de kommer hjälpa er att hyra cyklar eller scootrar. Inga problem!

Hotellet ligger cirka 30 meter från stranden, lite skyddat och ombonat, ni kommer säkert att trivas där. Alindastranden är lång och bra, ligger långt inne i en vik, väl skyddad från vindar. Idag är det lite blåsigt, det "går gäss" ute på havet, men inne i Alinda är det kav lugnt. Jag vet inte om ni besökt Leros tidigare, men har ni frågor så svara vi förstås gärna!

Hofman
2013-07-20, 16:57
Vi bodde på Papafotis 3 nätter i början av juni och vi har aldrig på något hotell blivit så väl mottagna. Ägaren fixade cyklar som vi kunde hyra, vi fick dem levererade direkt till hotellet. Vi blev bjudna på kaffe och sockerkaka och till och med nykokta ägg en morgon. Så gästvänliga människor är det ovanligt att träffa på, alla på Leros är gästvänliga. Stranden ligger nära den är långgrund och ren. Cykla går bra på ön fast det finns en del backar men det är lugn trafik och inte långt till de olika sevärdheterna.

evamaggan
2013-07-20, 21:15
Tack Mats för att du gjorde dig besvär och besökte hotell Papafotis och Tack till Hofman också, vilken tur att vi bokat just det hotellet klapp_klap

Det blir tredje gången vi besöker Leros och det blir förhoppningsvis absolut inte sista, även om vi för närvarande har "greklandsväder" här på västkusten i Sverige!!