handdator

Visa fullständig version : Hvor skal man spise godt på Sifnos?


gracia
2013-07-11, 17:59
Nå reiser vi straks til Sifnos! Vi skal bo i Faros de første dagene, siden vet vi ikke ennu:) Er det noen som har tips om hvor vi får spise god mat, på mysiga restauranter?

Leena
2013-07-11, 18:17
Limanaki som ligger precis där bussen vänder. Underbar mat, trevligt par som äger stället. Alltid god nyfångad fisk då mannen är fiskare. Vi blev "fast" där när vi bodde i Faros i juni.

Kalimera
2013-07-12, 10:14
Nå reiser vi straks til Sifnos! Vi skal bo i Faros de første dagene, siden vet vi ikke ennu:) Er det noen som har tips om hvor vi får spise god mat, på mysiga restauranter?Gå den vackra stigen till Apokofto (http://www.kalimera.se/bilder/veckans/strand/sifnos_apokofto.html) beach och ät på någon av tavernorna där. Båda tavernorna serverar väldigt god mat, den som ligger närmast klostret Chrisopigi är min favorit.

laero
2013-07-12, 12:19
Jag vill tipsa om en taverna i Appolonia (huvudbyn mitt på ön, men det är enkelt att ta sig dit med buss). Där åt vi en helt fantastisk och prisvärd middag för 2 år sedan. Tyvärr är jag nu i efterhand lite osäker på namnet, men troligen är det Okyalos. Stället ligger hursomhelst en liten bit upp utmed huvudstråket i Appolonia och har takterass.

gracia
2013-07-12, 17:09
Tusen takk :)

ramses
2013-07-12, 17:31
Vill tipsa er om att: när ni står ned ansiktet mot havet i Faros, titta till vänster ovanför busshållplatsen, det går upp trappor mellan några hus. Gå upp där. Gå framåt, när vägen delar sig gå åt höger, neråt mot havet. Där finns restaurang nästan på standen, trevlig o god mat, myucket familjärt. På dagen kan man bada o äta lunch. På kvällen ta gärna med en lampa, det blir mörkt!

gracia
2013-08-08, 20:56
Takk for alle gode tips vedr Sifnos! For en vakker øy!! Den hadde alt jeg ønsket meg. Vi spiste nydelig mat på alle restauranter som ble anbefalt på dette forumet, pluss et par til! Vi hadde med våre voksne barn. 18-25 år. De ble like begeistret som sin mor. Den første uken bodde vi på Thalatta studios i Faros. Nydelig! De siste dagene på Aperanto: Enda mer nydelig!! Jeg vet hvor jeg skal bo neste gang, for det blir garantert en neste gang :) Faros, Vathi, Kamares, Appolonia, Artemones, og Kastro. Alle så sjarmerende og vakre....

Kalimera
2013-08-09, 09:20
Takk for alle gode tips vedr Sifnos! For en vakker øy!! Den hadde alt jeg ønsket meg.Kul att ni gillade Sifnos så mycket! klapp_klap

Ann
2013-08-09, 12:18
Jag längtar jättemycket till Sifnos. Den restaurangen nere i Faros som Ramses rekommenderar, är den öppen en bit in i september? Är det någon som vet.
/Ann

Mell
2013-08-14, 15:58
Gå den vackra stigen till Apokofto (http://www.kalimera.se/bilder/veckans/strand/sifnos_apokofto.html) beach och ät på någon av tavernorna där. Båda tavernorna serverar väldigt god mat, den som ligger närmast klostret Chrisopigi är min favorit.

Håller med dig till 100% :)

Charleston
2013-08-14, 17:15
Jag med! (den citronkyckling vi käkade där var bland det godaste jag ätit alla kategorier)