Logga in

Visa fullständig version : Förboka boende i augusti för par?

ElektraS
2013-07-06, 18:28
Vi är ett kärlekspar som ska åka till Katapola under början av augusti. Har förstått att detta är högsäsong. Har tidigare rest till Amorgos men detta var i juni, vi möttes då i hamnen av ett stort gäng damer som alla tävlade om att hyra ut sina rum till bästa pris....är detta även fallet i augusti eller måste man reservera rum?
Har mailat big blue, eleni och en till. Är det så man reserverar rum, genom att maila? Måste säga att deras hemsidor är väldigt otydliga.
Med vänlig hälsning Elektra.

Thira
2013-07-06, 19:37
Åh, jag kan inte föreställa mig en mer romantisk ö än Amorgos.
Perfekt att åka till som kärlekspar!
Det ska jag också göra en dag när jag blir ett sånt =)

Angående Katapola nu. Jag har bara varit i Egiali och då förbokade jag inte (då detta var i mellansäsong). Så säkert finns det någon som kan ge dig ett mer tvärsäkert svar här. Men för att vara på den säkra sidan så skulle jag absolut förboka i augusti. Och särskilt om ni sett ut några specifika pensionat ni vill bo på.
Att maila med ägarna är så trevligt dessutom. Och kontakten blir så personlig på det sättet.
Ni är ena rackarns lyckostar som har Amorgosresan framför er!!! flabb_flab
//E

Ia
2013-07-06, 22:22
Da jeg var i Egiali nå i slutten av Juni så var det veeeeldig stille..men hoteleier sa at i August var nesten alt forhåndsbestilt overalt...så jeg hadde absolutt forhåndsbestilt, da har dere litt mere å velge på...om det blir litt dyrere så er det ikke så mye at det ikke er verd det...du kan nemlig ikke "velge å vrake" i August ;)

Kalimera
2013-07-07, 16:07
Har mailat big blue, eleni och en till. Är det så man reserverar rum, genom att maila?Ja, det är så det oftast går till. Jag skulle boka i förväg på Amorgos i augusti.

mamma mu
2013-07-07, 20:36
Jag har hittat väldigt bra priser på www.booking.com när jag ska åka ner i slutet av augusti.