handdator

Visa fullständig version : Myggor på grekiska öar

Moka
2013-07-02, 07:50
Hej!
Det var ett antal år sedan jag var i Grekland, jag kommer ihåg att på någon ö blev jag ordentligt myggbiten men är osäker på vilken ö, ska ev iväg i augusti med min familj och har funderat på Kreta, är det vissa öar som är mer utsatta för mygg? min yngsta dotter är känslig för bett.

Netwolf
2013-07-02, 09:50
Ett stalltips är ju mer grönska, desto mer mygg. Kreta är ju stort, men jag tycker generellt sett inte att den är speciellt myggdrabbad. På sydkusten blåser det ju ofta, så det är ju bara en fördel.

/Netwolf

Kalimera
2013-07-02, 14:37
Ett stalltips är ju mer grönska, desto mer mygg. Stämmer bra det, men det finns även öar med mycket mygg fast det inte finns någon grönska. Mitt värsta myggäventyr var på Schinoussa. Vi gick i jeans på kvällen trots att det var värmebölja. Det var hemskt. Andra år som jag varit på Schinoussa har det inte funnits några mygg. Mygg verkar inte vara logiska. :)

Janérik
2013-07-04, 18:44
Mygg verkar inte vara logiska. :)
Myggen är säkert logiska, däremot så försöker man ofta bespruta kläckningsställen för myggen för att undvika invasion men ibland blir det helt enkelt fel så de besprutar fel dag och då hjälper det inte, detta enligt en hotellägare som jag pratat med.

Mvh Janérik