handdator

Visa fullständig version : Fågelfråga


Netwolf
2013-06-29, 11:40
Hej alla fågelskådare på forumet. Själv är jag ingen sådan, men däremot så blir man nyfiken på vilka fjäderfä som finns runtom en. Denna lilla gynnare, fångade jag på bild i Joniska nu i år. Någon som vet vad det är?

http://forumbilder.se/CEKNT/bird.jpg

/Netwolf

Annki
2013-06-29, 12:00
Jag är inte heller någon fågelskådare, men tycker att det ser ut som en svala...kanske en ladusvala?

Ann-Kristin

Tobbe S
2013-06-29, 16:19
kanske en ladusvala?

Ann-Kristin

Det är det, har sett massor av dem idag på Leros

Tobbe

laero
2013-06-29, 18:02
......men däremot så blir man nyfiken på vilka fjäderfä som finns runtom en.


Känner igen symptomen, det är precis så det börjar.... fågelskådarintresset alltså;)
Fin bild förresten, inte ofta en svala sitter still och låter sig fotograferas.

/Lars

Netwolf
2013-06-29, 18:16
Känner igen symptomen, det är precis så det börjar.... fågelskådarintresset alltså;)
Fin bild förresten, inte ofta en svala sitter still och låter sig fotograferas.

/Lars

Va, menar du att jag är på väg att få fågelsjukan.. :D;)

/Netwolf

Kalimera
2013-06-30, 17:22
Fin bild förresten, inte ofta en svala sitter still och låter sig fotograferas.


http://www.kalimera.se/bilder/bilder/svala.jpg

Jag fångade denna skönhet på bild. På Öland. :)

ricky
2013-07-01, 12:50
Detta är definitivt en svala, vet dock ej vilken. Vi hade massor av dessa fän på Lesbos och ibland slog de sig på nära håll för en stunds vila.
Det fanns bon överallt i vrår och portaler. Väldigt söta ungar som tittar ut gapande över kanten för mera mat. Kan lägga upp en bild senare.

Kalimera
2013-07-01, 17:04
Detta är definitivt en svala, vet dock ej vilken.Det är en ladusvala.

Rojo72
2013-07-02, 13:01
Så det är alltså en myt att svalor har för långa vingar i förhållande till sin kropp för att kunna landa på backen (de kommer inte upp igen sägs det ju)...?

Kalimera
2013-07-02, 15:33
Så det är alltså en myt att svalor har för långa vingar i förhållande till sin kropp för att kunna landa på backen (de kommer inte upp igen sägs det ju)...?Ladusvalor sitter ofta på telefonledningar, så det är en myt. :)

Rojo72
2013-07-02, 16:12
Telefonledningar ja. Själva grejen skulle just vara landbacken... där vingarna slår i :). Men OK; det stämmer alltså inte.

ricky
2013-07-02, 22:46
Telefonledningar ja. Själva grejen skulle just vara landbacken... där vingarna slår i :). Men OK; det stämmer alltså inte.

Nä det stämmer inte alls. Har sett de på marken bl.a. för att dricka, men de vistas nog inte gärna på marken dessa luftens akrobater.