Visa fullständig version : Leros - Pandeli
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=108&pictureid=10720
Frukost och utsikt från Niki´s studios i Pandeli. Ett prisvärt boende med pool och trevlig ägare en liten bit upp från stranden i Pandeli.
Har återkommit till Leros efter 9 år och måste säga att Pandeli är ännu bättre än vad vi mindes det. Den här lilla kombinerade fiskebyn/turistorten har en mysfaktor som slår det mesta.
Jaja, till Leros MÅSTE jag. Känns faktiskt att Leros är den ön jag allra mest MÅSTE till. :D
Ha det så skönt!
/ Anne :)
sjöborren
2013-06-28, 07:18
Vilken härlig bild! Leros är ingen ö jag besökt - än. Och det enda jag vet om ön är det jag läst i Göran Schildts böcker. Dianas ö handlar ju bland annat om hans husköp på Leros.
Ha en fortsatt skön semester. Hälsningar! Sjöborren. bye_bye
Kalimera
2013-06-28, 15:36
Den här lilla kombinerade fiskebyn/turistorten har en mysfaktor som slår det mesta.Kan inget annat göra än att hålla med. jag skulle kunna spendera en hel sommar i Pandeli. Inte minst för den goda maten skull. :p
Jaja, till Leros MÅSTE jag. Känns faktiskt att Leros är den ön jag allra mest MÅSTE till.Ja, du om någon borde åka till Leros. :D
Nikis studios bodde vi också på för 6 år sedan då vi var på Leros. Emma som då var 1,5 år lekte hela tiden med dottern i huset som var ett par år äldre. Hon har blivit stora damen nu såg jag då jag hittade dem på Facebook.
Mvh Janérik
Nikis studios bodde vi också på för 6 år sedan då vi var på Leros. Emma som då var 1,5 år lekte hela tiden med dottern i huset som var ett par år äldre. Hon har blivit stora damen nu såg jag då jag hittade dem på Facebook.
Hej Jan-Erik!
Det finns två döttrar. Elefteria, som din dotter lekt med, är i 11-12 årsåldern nu. "Stora damen" är nog Niki (som givit namn åt anläggningen). Hon är i 25-årsåldern och utbildad optiker med glasögonbutik i Lakki.
Lars
Hej Jan-Erik!
Det finns två döttrar. Elefteria, som din dotter lekt med, är i 11-12 årsåldern nu. "Stora damen" är nog Niki (som givit namn åt anläggningen). Hon är i 25-årsåldern och utbildad optiker med glasögonbutik i Lakki.
Lars
Just det, Elefteria hette hon och jämfört med hur hon var då vi var där så är hon "stora damen". Jag skickade ett par bilder av dem båda på vårt rum till dem för c:a ett år sedan. Niki skötte driften på hotellet då vi var där. Gör hon inte det längre?
Mvh Janérik
Niki skötte driften på hotellet då vi var där. Gör hon inte det längre?
Nej, hon har sitt jobb som optiker i Lakki, men bor i en av lägenheterna på anläggning och hjälper mamma Maria lite med hotellet under kvällstid.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.