handdator

Visa fullständig version : Hyra bil på Karpathos


åsta
2013-06-26, 07:55
Hej,

Jag och min man åker till Karpathos för första gången nu i sommar, 1 vecka. Vi planerar att hyra en bil hela veckan för att se ön och dess badplatser. Är det någon som har förslag på var man kan hyra bil? Vi har titta på det erbjudande som Apollo har men det finns säkert fler och billigare alternativ. Vi tar tacksamt emot era erfarenheter.

Tack på förhand!

Niaas
2013-06-26, 09:19
Det er mange steder dere kan leie bil.
Hvis dere går gaten ut fra byen som går parallelt med stranden så er det flere utleie-byråer.
Jeg pleier å bruke MotoCarpathos, de har tre steder utover den veien. Ellers har Avis kontor der, Automotocarpathos, Billy's rent a car og flere steder. Det er bare å velge!

God tur!! flabb_flab

åsta
2013-06-26, 09:40
Tack för tipsen!

karinafp
2013-06-26, 11:05
Jag brukar följa den vägen och fråga mig fram. När jag säger att jag håller på att jämföra priser, brukar det bli billigare och billigare... ;) Hittills har jag fått bäst villkor hos de som håller till alldeles till höger om Pelagos. Men kan jag komma ihåg vad de heter??? ;)

Panakakis
2013-06-26, 11:22
Det biligaste sättet är att hyra bil är hemma vid datorn och få bilen levererad direkt till flygplatsen och lämna den där vid hemresan.
Du kan få mellan 30 till 60% lägre pris.

PANAKAKIS :)

karinafp
2013-06-26, 11:33
Det biligaste sättet är att hyra bil är hemma vid datorn och få bilen levererad direkt till flygplatsen och lämna den där vid hemresan.
Du kan få mellan 30 till 60% lägre pris.

Stämmer inte. Har aldrig lyckats hitta lägre pris via datorn. :cool:

åsta
2013-06-26, 11:36
Tack för alla tips!

Jag har fått ett pris från Apollo och den firma de anlitar, Sixt, på 1800 kr för 7 dagar. Det låter billigt tycker jag men frågan är vad som ingår i det priset.

Soliga hälsningar
Åsta

Mikke
2013-06-26, 14:04
Jag brukar följa den vägen och fråga mig fram. När jag säger att jag håller på att jämföra priser, brukar det bli billigare och billigare... ;) Hittills har jag fått bäst villkor hos de som håller till alldeles till höger om Pelagos. Men kan jag komma ihåg vad de heter??? ;)

Plejset som Karin menar heter AutoMotoCenter.....och killarna som äger och driver stället heter Vasilis och Stamatis. Den förstämnde är alltid i Pigadia, medans Stamatis också servar deras lilla ställe i Arkassa. Skulle det behövas så har jag nog feletonnumren dit oxo....;-)
Mikke

kari
2013-06-26, 14:48
Hittills har jag fått bäst villkor hos de som håller till alldeles till höger om Pelagos. Men kan jag komma ihåg vad de heter??? ;)

Vi har benyttet tipset om å leie bil av utleieren rett til høyre for Pelagos, og har vært fornøyde tidligere, god pris og billigere jo lenger vi har leid.
Men, i å r da vi kom for å avtale leie ( til neste dag). ville han ha 30 euro, l i t t mye på Karpathos i april :confused:
- vi sa vi hadde betalt mindre i aug/sept i fjor, og fikk høre om krisen/økte avgifter osv, 30 euro var prisen!
Vi prutet ikke hadde ment å leie der, men på vår vandring videre utover stoppet vi ved Eurocar, eller var det Europlan:confused:
- uansett, raskt svar på forespørsel var 25 euro - vi leide der:)

Dan S
2013-06-26, 15:42
Det finns förstås många bra och billiga uthyrare. Själv hyr jag alltid hos Michailis Gatoulis - den äldsta och största firman på ön. Skälet är att han har bäst service i särklass. Fixar alla problem utan knot, hämtar o lämnar gratis på flygplatsen, servar alla bilar själv under vintern så att de är perfekta. Dessutom trevliga (han o hans syster Franceska) och mycket bra att ha att göra med i allt. Tel: 00306932630600, hälsa från Dan

Panakakis
2013-06-26, 17:07
Stämmer inte. Har aldrig lyckats hitta lägre pris via datorn. :cool:

Du har du letat dåligt för de öar jag besökt de senaste 10 åren så har bokning hemifrån varit det biligaste alternativet.flabb_flab

PANAKAKIS :)

karinafp
2013-06-26, 17:24
Du har du letat dåligt för de öar jag besökt de senaste 10 åren så har bokning hemifrån varit det biligaste alternativet.

...eller också kan det vara så att alla uthyrare faktiskt inte finns på internet... Ang_elx

Karin
som kommer rätt långt med personliga kontakter ;)

sunset
2013-06-26, 23:35
Hej! Fick en fiat punto för 134 euro i 5dgr hos Euromoto! Det låg mittemot stora hotellet Konstantinos Palace! Det var nu i maj..... så det kanske var lågsäsongspris också:)

Carola

marjanne
2013-06-28, 09:15
Sier meg enig med Dan S. - Har feriert på Karpathos siden 1997, og alltid brukt Gatoulis. :)

Panakakis
2013-06-30, 23:00
Stämmer inte. Har aldrig lyckats hitta lägre pris via datorn. :cool:

Då har du en dålig dator :eek:

karinafp
2013-07-01, 19:01
Då har du en dålig dator :eek:

Nu tycker jag du är litet tramsig. ;) Jag har alltid lyckats pruta ner priset vid personligt besök. Datorer i all ära, men den personliga kontakten smäller oftast högre.

Karin
mästerprutare Ang_elx

seaside
2013-07-01, 21:01
När det gäller att pruta ner priser via datorn eller personligt på platsen så gäller det att man känner sig nöjd efteråt. Då har man lyckats.
Försök att pruta med ett leende även här hemma, går det så går det.