handdator

Visa fullständig version : Kalabrien och Sicilien


Chras
2013-06-23, 13:23
Årets försommarresa gick till södra Italien. På bland annat Sicilien märktes spåren av den grekiska historien. Många intressanta platser att se.
har litetbilder på min hemsida härifrån.
http://www.onslundafoto.se/fotogalleri2.html
Klicka på Italien 2013 Kalabrien eller så på Sicilien.
Hoppas bilderna kan vara till något intresse.
MVH
Chras

Kalimera
2013-06-24, 11:22
Hoppas bilderna kan vara till något intresse.Fantastiska bilder! Tack! klapp_klap

Den där "gubben" på grekiska teatern i Syrakusa, är den en konstinstallation?

Jag passade på att titta på bilderna från Rhodos 1982. Kul att se! Det var hänt en del sedan dess. :)

Chras
2013-06-24, 16:02
Fantastiska bilder! Tack! klapp_klap

Den där "gubben" på grekiska teatern i Syrakusa, är den en konstinstallation?

Jag passade på att titta på bilderna från Rhodos 1982. Kul att se! Det var hänt en del sedan dess. :)

Nej Janne. Det är ingen konstinstallation.
Det är teaterrekvisata gjord i frigilit. Varje år ger man klassiska grekiska skådespel så huvudet ingår tydlgen i något sådant.
de gamla klassiska teatrarna på Sicilien är fortfarande i bruk. Även i Taormina änvändes teatern fortfarande. Undrar om våra dagars teatra kommer att användas om tvåtusen år.
Hälsningar
Chras

Kalimera
2013-06-24, 16:15
Nej Janne. Det är ingen konstinstallation.
Det är teaterrekvisata gjord i frigilit. Varje år ger man klassiska grekiska skådespel så huvudet ingår tydlgen i något sådant.Tack för info Chras! klapp_klap

Undrar om våra dagars teatra kommer att användas om tvåtusen år.Knappast. :)

Arne
2013-06-24, 18:19
Reggio Di Kalabria är en Italiensk pärla av sällan skådat slag. Varhelst man i området reser finner man underbara vyer och otroligt vänliga människor. Lägg därtill den utsökta matkulturen.

Arne