handdator

Visa fullständig version : Midsommar


Fysimera
2013-06-22, 12:03
Vi pratade idag på midsommardagens morgon om bilden som skulle berätta om semesterfirarens Kreta. Vi pratade om de bergsryggar som nu är utan en droppe snö, om mognande fikon, om ormvråksungarnas flygskola ovanför vårt hus och om fjärilarna som just nu dansar i vinden och sitter på kaprisblommor.
Till slut valde vi denna bild av sommarstund vid den glittrande havsstranden. Den passar så bra i denna stund då vårarbeten är färdiga.
Med denna bild önskar vi alla våra läsare underbar midsommartid.
Vi reser i dag på semester till Norden.

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=997&pictureid=10626

Anna & Olle

Monica C
2013-06-22, 12:15
Åh vad den bilden sammanfattar semester,ger mig längtan efter sol o bad......Här i Boden öser regnet ner för tillfället men midsommarafton var fin med sol och någorlunda värme,dock senare på kvällen MYGG detta gissel som får mig att gå inomhus.
Ha en skön semester i Norden:)
Monica:)

Annki
2013-06-22, 12:19
TACK för alla de underbara berättelser och fina bilder ni delar med oss. Jag tycker mycket om det sätt ni skriver och berättar på, och hoppas att ni fortsätter att ge oss glimtar från ert liv på Kreta då ni kommer tillbaka.
Jag önskar er en riktigt skön semester!

Ann-Kristin bye_bye

Athanasia
2013-06-22, 13:19
Vi önskar Er en fin resa.Phia o Tony

Sunny12
2013-06-22, 14:14
Härligt! Underbar bild, trevlig resa till norden!..bye_bye

pollebosse
2013-06-22, 19:04
Ha en härlig tid här uppe i det härliga norr!
Tusen tack för alla inspirationer som ni ger och mycket annat!

Lisbet och Paul

Pela
2013-06-22, 22:11
.
Vi reser i dag på semester till Norden.

Vad våra semestrar kan se annorlunda ut.. :D

Ha det så bra och ett stort tack för era berättelser och foton från ert liv i Grekland..

jan c
2013-06-23, 19:22
Trevlig semester önskar vi som redan är hemma på semestern från vinterboendet på Kreta. Jan o Birgitta.

yannis
2013-06-24, 08:58
Så IN I NORDEN-härligt för er att få komma upp till ljuset i norr. Den bästa årstid här.
Vi vet att ni jobbat hårt under våren och försommaren- Nu får ni samla styrka till höstens vandringar.
Vi önskar er en fantastisk och härlig semester! :):):)
Birgitta och Arne.

Kalimera
2013-06-24, 11:16
Trevlig semester i Norden! Det är fint här också. klapp_klap

Ylva A
2013-06-25, 08:43
Trevlig sommar! Vi gjorde precis som ni. Dagen före midsommar bar det hemåt i 2 månader. Fick nyss en rapport ifrån Koutsounari, där de hade + 38. Inget för oss. Men Birgitta, ljuset! Det härliga ljuset./Ylva