handdator

Visa fullständig version : Elea Restaurang


Kicki5
2013-06-21, 22:17
Hemkommen efter en vecka på Karpathos. Underbart som vanligt. Trevliga människor och bra väder. Bsökte stränderna Lefkos, Agios Nicolaus, Apela Beach, Amoopi, Ahata. Fortfarande är det Ahata som är vår favorit. flabb_flab
Vill rekomendera att ni någon kväll äter på Elea. Jättegod mat, bra pris och trevlig personal. Funderar på att boka en höstresa också. En gång Karpathos alltid Karpathos. :D

Masse
2013-06-22, 02:09
Fortfarande är det Ahata som är vår favorit. flabb_flab


Instämmer helt!!!

Var ligger Elea? Någon mat som stack ut speciellt?

:) Masse

seaside
2013-06-22, 06:17
Elea ligger på gågatan från fontänen mot taxi. Ca. 20 meter på höger sida från fontänen räknat. Mycket god mat. Speciellt saganaki med honung, mums.
Vårt favoritställe i Pigadia.
seaside

karinafp
2013-06-22, 13:58
Var ligger Elea? Någon mat som stack ut speciellt?


Utgå från fontänen, ha havet i ryggen och gå krimskramsgatan upp mot taxitorget. Första tavernan till höger är Elea. Tidigare hette den Kati Psinete. Ägs av Aris med svägerska. Deras saganaki me meli har jag rekommenderat tidigare. ;) Mycket goda makarounes har de också, bland mycket annat.

Karin
som åker ner på torsdag _B-anana

Kicki5
2013-06-22, 18:28
Tycker det är trevligt när man kan se och får smaka maten man ska välja. Vi åt ofta av dagens erbjudanden. Allt från fisk, kyckling, kött, fylld bläckfisk m.m. Allt var gott. _B-ananaklapp_klap

Masse
2013-06-22, 23:34
OK, tack!

/ Masse

Dan S
2013-06-26, 15:45
Elea (Oliven) är bra, men så är även to Helleniko som är öppen året runt (en av mycket få) och som har utsökt mat. Gå in i köket och titta i grytorna och peka. Ligger nära Elea (ner mor hamnen, runt hörnet, vid apoteket).

Riitta
2013-06-26, 17:14
Jag åt på To Helliniko nästan varje kväll när jag var och plockade oliver:p
Brukar göra besök där på semestern också:)

Riittabye_bye