handdator

Visa fullständig version : Leros uggla


Rejkaart
2013-06-20, 17:51
Har fått in en bild av en fågel jag fotade på Leros, tror att det är en Minerva uggla. Någon son kan bekräfta detta? Bilden fick jag in i ett album på min profil. Vet inte om det funkar, är nybörjare på att göra inlägg med bild.


Rick

Sunny12
2013-06-20, 17:55
Hej, kan inte bekräfta vilken sorts uggla det är, men sååå fin den var!!..:)

Tobbe S
2013-06-20, 18:36
Har fått in en bild av en fågel jag fotade på Leros, tror att det är en Minerva uggla.


Rick

Jodå, visst är det en Minervauggla.

Tobbe

Malina
2013-06-20, 21:23
Jag tror också att det är en Minervauggla.Jag brukar tjata om att jag älskar dess läte när vi är på Amorgos.

Rejkaart
2013-06-20, 21:40
Har lagt in en bättre bild nu i samma album, det sägs att det en familj på 4 ugglor som flyttat in i området. När jag var där såg jag 3 av de 4 !
Tack för svaren !

Tobbe S
2013-06-21, 07:39
Har fått in en bild av en fågel jag fotade på Leros, tror att det är en Minerva uggla. Någon son kan bekräfta detta? Bilden fick jag in i ett album på min profil. Vet inte om det funkar, är nybörjare på att göra inlägg med bild.


Rick

Vid dagens morgon vandring på Kalymnos såg vi minst 5 Minervaugglor.
Vi såg också jagande Rödfalk

Tobbe

Rejkaart
2013-06-21, 10:04
Häftigt! Skall till Kalymnos senare i juli,hoppas kunna se dina fåglar också


Rick

Kalimera
2013-06-21, 13:16
Har lagt in en bättre bild nu i samma album!Fin bild! Häftigt att du såg den utanför O Karaflas. Ännu en anledning att gå dit. :) Hälsa Dimitris om du går dit fler gånger.

såg vi minst 5 Minervaugglor. Vi såg också jagande Rödfalk.Grattis! klapp_klap

laero
2013-06-21, 17:10
Jag tror också att det är en Minervauggla.Jag brukar tjata om att jag älskar dess läte när vi är på Amorgos.
Är du säker på att det är Minervauggla du brukar höra? När det mörknat hör vi ofta Dvärguv på öarna (även på Amorgos);)

inkfish
2013-06-23, 11:25
Vid dagens morgon vandring på Kalymnos såg vi minst 5 Minervaugglor.
Vi såg också jagande Rödfalk

Tobbe

Rödfalk... Tack! Googlade det och konstaterar att det måste ha varit två sådana jag såg på Tilos nyligen:)