Visa fullständig version : Taverna
Hej!
Åker till Rethymnon nu på lördag. Har någon tips på nån bra taverna?
_B-anana
Kalimera
2013-06-19, 09:15
Åker till Rethymnon nu på lördag. Har någon tips på nån bra taverna?Jag gillar Kyria Maria väldigt mycket. Den ligger bakom Rimondibrunnen.
Och där grekerna själva äter, där är det bra mat. Ha en fin semester på härliga Kreta :)
Kyria Maria er godt valg, langs promenaden finner du Eva og Georgio og mitt førstevalg som er DOME. Etter en herlig middag her anbefales virkelig deres Irish Coffee, den er bare super!
Våra vänner, som brukar bo i Rethymnon varje höst, tycker att Akri i gamla stan är trevligast och bäst. Vi har ätit där tillsammans med dem vid besök och uppskattar också tavernan.
/ Jannis
Även jag åker till Rethymno på lördag från Göteborg.
Akri Loggia är några ställen jag alltid återkommer till så besök gärna båda ställen
Tar ni er en tur till Platanes kan jag varmt rekommendera Ouzeria Popeye.
//
KR
NilsHåkan
2013-06-20, 11:19
Fisk restaurangen Zefyros i den gamla hamnen alltså den sista hamnbassängen innan Fortezza (fästningen).
Mycket trevlig personal och underbart god fisk (sole fish eller shrimps) med mild sås. Fråga så berättar dom mer än gärna.
Parastratima bakom Rimondibrunnen är supertrevlig med jättegod mat, Akri, Samaria (där hamnpromenaden börjar)...överhuvudtaget var jag överraskad av när vi var där 2011 hur himla god mat vi fick ÖVERALLT i Rethymno. Vi åt dock aldrig i hamnen då tavernornas inkastare var alltför aggressiva i sin marknadsföring för vår smak.
Lissi
Länkar till ett tidigare inlägg :-)
http://www.kalimera.nu/forums/showpost.php?p=216058&postcount=6
Trevlig vistelse....
från
DO ... i Platanias, sista dagen på en vecka, enligt datumtaggen.... :-)
Ja nu är man hemma i igen i regnet!
Visst har dom bra mat i Rethymnon. Tack för tipset Janne om Kyria Maria jättegott mysigt i gränden och vi blev serverade av en väldigt trevlig kvinna. Rekommenderas varmt. Dome åt vi också på gott och stora portioner.
Jag kan också rekommendera en taverna som heter Di Corina eller ligger precis innan taverna Alana. Bra service väldigt god mat inte minst tilltugget som dom bjöd på innan maten. Ett annar bra ställe är taverna Larenzo eller Arenzo minns inte säkert, ligger också i gamla stan i en annan mysig gränd.
Men Alana var en besvikelse vi har ätit där förr men i år höll dom inte måttet, överstekt kött inga grönsaker även om det stod på menyn att det skulle ingå.
Nån som vet om dom bytt ägare? Synd på ett annars trevligt ställe, vi såg att fler kunder också var missnöjda.
För övrigt hade vi en mycket trevlig skön vecka, tycker mer o mer om Rethymnon. bye_bye
Kalimera
2013-07-09, 12:51
Tack för tipset Janne om Kyria Maria jättegott mysigt i gränden och vi blev serverade av en väldigt trevlig kvinna. Rekommenderas varmt. Vad kul att ni också gillade Kyria Maria. klapp_klap
tycker mer o mer om Rethymnon. Precis som jag gör. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.