handdator

Visa fullständig version : Egiali Hotell


Bodster
2013-06-16, 21:34
Halloj!

Sent skall syndaren vakna.

Årets Greklands tripp skall påbörjas på Amorgos, om mindre än en vecka. Efter lite "conflict of intrest" i familjen kom vi överrens om att vi skall vara ett par dagar i Egiali och ett par i Katapola. Boende i Katapola har vi koll på sedan tidigare.
Så nu behöver jag lite tips på något skapligt till bra boende i Egiali. Vi vill inte bo i området bakom stranden, det gjorde vi sist (vilket var 5-6 år sedan) det var ingen höjdare då det var så in i skogen med mygg. Så vi behöver något uppåt byn. Gärna ett boende med trevliga studios för 4 pers och en trevlig balkong mot havet.

Hoppas någon har några bra tips att komma med.

Med vänlig hälsning
Bodster

catharina
2013-06-17, 13:14
i all hast, karkisia, googla, bor alltid där, underbar utsikt, trevlig familj som driver stället, bye_bye

Netwolf
2013-06-17, 16:20
Vi bodde också på Karkasia. Mycket fräscht och trevlig personal.

http://forumbilder.se/CEJIK/karkasia.jpg

/Netwolf

Jan-Jan
2013-06-17, 16:49
Aegeon precis ovanför torget i bageri-trappan är trevligt, enkelt, bra. Där har vi bott flera gånger. Marilia i samma trappa också bra.

Bodster
2013-06-17, 18:59
Hej!

Tackar för tipsen, ser fint ut. Drar iväg ett mejl till alla nämnda bums:)

//Bodster

bexell
2013-06-22, 17:35
Hej
Du skrev att du hade koll på hotellen i katapola...Vilket skall ni bo på denna gång?
mvh
Magnus

Ia
2013-06-26, 20:39
Det står fullt av rumsraggare i havnen... og dere får evt. en bedre pris. Jeg er her for øyeblikket og bor hos et av Galaxy sitt studios som ligger næmere stranden enn selve hotellet. flott utsikt om de har ledig på øverste etage. Mitt studio er for 4 , men det er idet kke balkongen...men ved siden av bor en svensk familie på 4 med stor altan...spørs bare hvor lenge de blir.,.,.
Finnes desverre mygg her og, men antagelig ikke like like mye som bak stranden.

Bodster
2013-07-01, 22:45
Hej
Du skrev att du hade koll på hotellen i katapola...Vilket skall ni bo på denna gång?
mvh
Magnus

Hej!
Vi bodde på The big blue, enkelt, bra läge, rent och trvligt.

Gillar även Pension Amorgos, med surtanten som värdinna:)

Bodster

Riitta
2013-07-02, 09:14
Vadå surtanten på Pension Amorgos:rolleyes: Jag tyckte inte hon var sur. Vi hade många trevliga pratstunder:)

Riittabye_bye

Charleston
2013-07-02, 10:18
Jag fattar heller ingenting!? Maria på Pension Amorgos sur??!! En av de gulligaste, trevligaste, mest hjälpsamma värdar/värdinnor jag stött på!
Det kanske finns fler Pension Amorgos?

Bodster
2013-07-04, 16:25
Hej
Lugn och fin nu. Jag har inget emot Maria, hon är ett hygglo rakt igenom. När vi bodde hos henne för ett gäng år sedan lackade hon ur rejält på ett sällskap, med all rätt. Vår dotter tyckte tanten verkade sur, och ett vips var ett smeknam skapat.
Ber om ursäkt om jag rört upp stämningen, inte min avsikt.

Soliga hälsningar från Naxos.
Bodster

Charleston
2013-07-04, 16:39
Ingen fara, förstod väl att det måste vara nåt slags missförstånd från vår sidabye_bye