handdator

Visa fullständig version : Färja Pireus -> Egina sen måndag kväll


hbackbro
2013-06-14, 18:38
Hmm, kom just på när jag bokat dotterns flygbiljett med ankomst Atens flygplats 20:50 att det kanske inte går färjor till Egina så sent... Någon som vet, hittar inga färjetidtabeller för 22 juli ännu :rolleyes:

Masse
2013-06-15, 00:50
Jodå, visst finns tidtabeller för Eginatrafiken i juli på GTP. Det finns avgångar i stort sett varje timma under dagtid. Men tyvärr tycks dina farhågor vara berättigade vad gäller kvällstid. Sista avgång jag hittade den 22 juli är klockan 20.10.

:) Masse

PS Länk till GTP hittar du på Kalimeras startsida, till höger under "Snabblänkar, Båttidtabell". DS

mamma mu
2013-06-20, 21:21
Jag brukar också komma in sent till Pireus, för sent för sista båten till Egina. Bor då på Hotel Triton, ett stenkast från kajkanten. På morgon tar jag det lugnt och vaknar i min egen takt, det går ju båtar hela tiden under dagen. Fast jag brukar komma i väg från hotellet väldigt tidigt, nästan innan kött o grönsaksmarknaden har öppnat brevid hotellet. Det är ju till Egina man vill och inte ligga på ett hotellrum i Athen och slöa. Trevlig resa till dottern, vart ska hon bo på Egina? :)

hbackbro
2013-06-24, 11:56
Hej !

Vi ska bo i Aghia Marina och Villa Alexandra.
Får nog bli en natt i Pireus för oss andra 3, landar 17:20 torsdag 18 juli...
Tack för bra tips!

hbackbro
2013-06-24, 12:00
Ser att det går en båt 20:10 - 2 frågor:

1) hinner vi?
2) behöver man köpa biljett innan - är risken stor att båten är full?:o

mamma mu
2013-06-24, 21:31
Det finns en chans att ni hinner, annars är det bara att stanna i Pireus en natt. Det är ju inte så mkt trafik i in till stan så dags på kvällen så har ni tur så tar det knappt 1 timme. I rusningstrafiken så tar det 1½ - 2 timmar. Ni behöver absolut inte förköpa biljetter.