handdator

Visa fullständig version : Hemkommen från Lesbos


ricky
2013-06-13, 11:34
Vi har varit på Lesbos för första gången! _B-anana
En fantastisk ö!

Vi tillhör inte kategorin som pressar på stranden, utan vi vill gärna ha en lite större ort att strosa i även om det är skönt att besöka stränderna då o då. Vi trivs bra i orter som Chania, Rethymnon, Parga och Skiathos stad.
Nu bodde vi i Molivos, och även om det är en lite mindre ort än ovannämnda så trivdes vi alldeles förfträffligt. Lesbos är definitivt med på vår topplista. Vi hyrde bil och var runt och vi är jättenöjda med allt.
Boendet på Sea Horse var också en riktig höjadre med grymt hög mysfaktor.
Maten på Kvinnokooperativet i Petra var nog också bland det bästa vi ätit i Grekland.

Kalimera
2013-06-13, 14:48
En fantastisk ö! Boendet på Sea Horse var också en riktig höjadre med grymt hög mysfaktor.Jag förstod att ni skulle gilla Lesbos. :) Vilket jag tror att alla skulle göra om de åkte dit. Men tyvärr är det få som gör det numer. Kul att ni bodde på Sea Horse. Det är ett av de bästa ställe vi har bott på. Att sitta på balkongen med en iskall ouzo och titta ut över havet och den gulliga hamnen är något man aldrig glömmer.

Eva L
2013-06-13, 15:09
Trevligt att fler sätter ön på sin favoritlista. Jag gillar också Lesbos och Molyvos är en riktig pärla. Blir hungrig varje gång jag tänker på maten på kvinnokoperativet i Petra. Synd som ni skriver att inte fler turister besöker en så vacker och stor ö.

Eva

ricky
2013-06-13, 22:58
Kul att ni bodde på Sea Horse. Det är ett av de bästa ställe vi har bott på. Att sitta på balkongen med en iskall ouzo och titta ut över havet och den gulliga hamnen är något man aldrig glömmer.

Ja visst fasen är det mysigt:D

Här satt vi och åt frukost varje dag, och just den katten hoppade gärna upp i knäet, men det kom många katter när de såg att man var generös. Det hände då o då att min köttbit "försvann" när jag vände bort blicken en sekund, men jag kom iaf tvåa efter katterna på sambons topplista.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/942821_381967741908670_1523591690_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/5541_381967411908703_2097413630_n.jpg

ricky
2013-06-13, 23:09
Trevligt att fler sätter ön på sin favoritlista. Jag gillar också Lesbos och Molyvos är en riktig pärla. Blir hungrig varje gång jag tänker på maten på kvinnokoperativet i Petra. Synd som ni skriver att inte fler turister besöker en så vacker och stor ö.

Eva

Jo det är ingen överdrift, många som efterlös svenskarna!
Vi såg o hörde mycket danskar, engelskmän, holländare/Belgare och en del norrmän. Dock icke en svensk.

Att ön ändå är populär vittnar reseledarens kommentar om, när han på transferbussen yppade: -Jag ser att det är några nya ansikten på bussen, er andra känner jag igen sedan tidigare. När vi var runt med hyrbilen så blev det att vi språkade med nåt danskt o engelskt sällskap o samtliga var på Lesbos för typ 20:e gången.

Kalimera
2013-06-14, 09:42
Ja visst fasen är det mysigt

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/lesbos_sea_horse.jpg

Ja, det är verkligen mysigt. Här satt vi på kvällarna och filosoferade. :)

Eva L
2013-06-14, 10:20
På tavernona nedanför satt jag några ggr och filosoferade över allt vackert och tittade upp ibland och tänkte att det var där Janne och Camilla bodde. Själv bodde jag betydligt enklare i ett litet stenhus bland bostäderna i de gamla gränderna. Charmigt det med.

Eva

Kalimera
2013-06-16, 15:15
På tavernona nedanför satt jag några ggr och filosoferade över allt vackert och tittade upp ibland och tänkte att det var där Janne och Camilla bodde. När vi bodde där var det det dyraste ställe vi bott på i Grekland, om man bortser från Aten. Vi betalade 58 € natten, och det var verkligen värt priset. :)

Hilda
2013-09-08, 09:52
Igår kollade jag in vings sommar -14 och där fanns nu Lesbos med. Molivos ,Petra o A Isodoros var med. Är nu detta sant så blir det nog en tripp dit. Har varit till Lesbos tre ggr o blev helt såld på denna ö. Verkar som Mykonos o Syros också är på G. _B-anana
Hälsn. Mia

Kalimera
2013-09-08, 19:18
Igår kollade jag in vings sommar -14 och där fanns nu Lesbos med. Molivos ,Petra o A Isodoros var med.Jag såg också det. Underbara nyheter. klapp_klap

Hoppas att många tar chansen att resa dit nu när det blir lätt som en plätt att ta sig dit.