handdator

Visa fullständig version : Vad är det med Amorgos som är så speciellt?


martinifk
2006-02-20, 19:40
Efter omröstningen jag startade om vilken favoritö i Grekland du har så blev Amorgos 2:a efter Kreta och då måste det ju vara något speciellt med ön eller??
Skulle vara roligt med lite info om denna förmodligen underbara öflabb_flab



MVH Martinifk (som nu har skrivit 100 inlägg)

Laila I
2006-02-20, 20:53
Enig!
Jeg hadde aldri hørt om Amorgos før jeg begynte å lese Kalimera.


Laila

Eva L
2006-02-21, 09:24
Läs det Janne skriver om Amorgos det täcker det mesta. Amorgos har nästan allt man kan begära för en underbar greklandssemester. Ljuset, havet, folket, maten, stigarna, byarna, naturen och klostret.

Eva

susi
2006-02-22, 01:19
Jag skall till Amorgos i sommar. Har inte varit där på 18 år.Vi seglade dit ifrån Ios, med en man som frågade om vi ville segla en vecka. På Amorgos åt jag scuids(minibläckfiskar) för första gången. Det skall bli roligt och se vad som förändrats. Amorgos är vackert .

Ann
2006-02-22, 12:14
Har inte varit där på 18 år. Amorgos är vackert .

Jag kan tala om för dig att det har blivit en hel del förändringar under dessa år, jag kan bara tala om 10 år tillbaka, men det har förändrats mycket.

Varför jag tycker Amorgos är så fint kan kanske bero på att det var den första ön vi besökte vid vår första ö-luff.

Ön har så mysig atmosvär, fina vandringsleder, och i mitt tycke den finaste Choran i Kykladerna, och väldigt trevliga människor.
Jag kan göra listan lång...

Amorgos är verkligen värt ett besök.
Ann

martinifk
2006-02-22, 15:44
Låter som om det blir en tripp dit någon gång:D


Martinifk