handdator

Visa fullständig version : Favoritland efter Grekland??


martinifk
2006-02-20, 18:42
Om Grekland är ditt favoritland , vilket kommer då efter Grekland???

För mig har alltid Mexico varit 2:a och så klart Cypern (lill-Grekland)


Martinifk

Masouraki
2006-02-20, 18:45
Är man en matmänniska som jag är så blir det ju Italien.Och så är ju italienare så trevliga också:)

karinafp
2006-02-20, 19:50
Spanien, helt klart!

Riitta
2006-02-20, 20:22
Norge (på riktigt:) )

Riittabye_bye

Annlotta
2006-02-20, 22:40
Thailand är min absoluta favorit efter Grekland, trots att jag var där för ett drygt år sedan. Maten är fantastisk och mäniskorna likaså. Fast, jag tyckte nog att vattnet på sina håll är finare i Grekland, och det tyckte jag innan katastrofen slog till.

Kikh
2006-02-20, 22:48
Montenegro och Slovenien!!!

Montenegro för de härliga stränderna, naturen, maten, människorna och priserna som är helt oslagbara.
Slovenien för naturen och grönskan, människorna, MATEN!!!, priserna och det minst sagt omväxlande lanskapet. Hur vacker som helst!

Kikh

Eva L
2006-02-21, 09:19
Brasilien är mitt favoritland och sen kommer Thailand.

Eva

anoula
2006-02-21, 09:58
Jag måste nog säga Thailand. Sedan kan ju Sverige vara rätt fantastiskt också.

wilda
2006-02-21, 10:20
Oj vad svårt.
Spanien som land kan jag inte säga nåt direkt om... mer än att Marbella och "solkusten" inte tilltalar mig alls. Men Barcelona är helt fantastiskt!

Italien är ju sååå vackert. Blir nog tvåa tror jag. Men jag saknar musiken och maten som finns i Grekland. (Masouraki: Jag blev mycket besviken på maten i Italien. Mina förväntningar var sååå höga, men jämfört med Grekland så var den så enkelspårig...)

Ska till Brasilien i år. Ser fram emot att kanske upptäcka ett nytt favoritland??

Masouraki
2006-02-21, 10:39
Italien är ju sååå vackert. Blir nog tvåa tror jag. Men jag saknar musiken och maten som finns i Grekland. (Masouraki: Jag blev mycket besviken på maten i Italien. Mina förväntningar var sååå höga, men jämfört med Grekland så var den så enkelspårig...)
[/quote]
Du kan inte jämföra nåt land med Grekland.Det beror på var du har ätit i Italien för de ggr jag vart där och ätit lite överallt så har det vart äkta italiensk och helt underbart gott....Synd att du inte fick samma upplevelse.

Eva L
2006-02-21, 10:40
Ska till Brasilien i år. Ser fram emot att kanske upptäcka ett nytt favoritland??

Brasilien är ett jätteland, lika stort som USA om man tar bort Alaska så här finns mycket att se.

I Amazonas som jag nyss besökt var folket enormt öppna och vänliga samt väldigt nyfikna på oss turister. Manaus är en halvful storstad med mycket trevligt under ytan och ett fantastiskt operahus med gratiskonserter varje vecka. De upplevelser vi hade ute på den 5 dygn långa djungelturen med vandringar, kanotfärder och fantastiska möten med både människor och djur öveträffar allt jag upplevt vid andra resor. Oavsett vilken del av Brasilien du ska besöka tror jag att du kommer att få en spännande och annorlunda resa.

Eva

anoula
2006-02-21, 10:57
Det beror på var du har ätit i Italien för de ggr jag vart där och ätit lite överallt så har det vart äkta italiensk och helt underbart gott....Synd att du inte fick samma upplevelse.
Jag håller fullständig med dig Masouraki. Italien är ett oslagbart matland. Grekland ligger långt efter vad gäller variation och fantasifulla smakkombinationer. Men jag älskar också Greklands okonstlade, rena och lite rustika mat.

Frappe
2006-02-21, 11:39
Norra Italien för maten, bilarna, bergsklättring och naturen. Sen kommer Portugal och då området runt Porto går vi utanför Europa måste jag nog säga Chile ett land med mycket variation.


Hälsar Camilla

PO
2006-02-21, 12:46
Sri Lanka, för människorna och naturen.
Maldiverna, för dykningen och stränderna.

//PO

Celbe
2006-02-21, 16:38
Thailand! Det ultimata vinteralternativet till Grekland;). Byt ut blått hav mot mer grönt, annars är det samma saker som gäller. Vacker natur, trevliga människor, sol, värme och otroligt god mat. Dessutom lika lätt (om inte t o m lättare) att resa på egen hand som i Grekland och väldigt billigt även för en svensk med usel valuta.

Vår vinterresa i december har de senaste sju åren gått till Thailand och ja, det kommer att bli några gånger till.

Celbe

snorfus
2006-02-21, 18:55
Norra sverige, var uppe i lappland förra våren o blev helt biten( många mygg även där:confused: ). Mäktigt, storslaget, mystiskt o väldigt folktomt på sina ställen... Väl värt ett besök.

Elisabet
2006-02-21, 19:12
Norra sverige, var uppe i lappland förra våren o blev helt biten( många mygg även där:confused: ). Mäktigt, storslaget, mystiskt o väldigt folktomt på sina ställen... Väl värt ett besök.Now we´re talking :D Å ju längre norrut, ju mäktigare! Får man fråga var du var?

ricky
2006-02-21, 19:46
ITALIEN !!!

snorfus
2006-02-21, 21:17
Now we´re talking :D Å ju längre norrut, ju mäktigare! Får man fråga var du var?Bara södra lappland än så länge, åkte bla vildmarksvägen över stekkenjåk,vidare till saxnäs där vi bodde några dagar. Otroligt fint.

Agda
2006-02-21, 22:30
Jag har faktiskt två favoritländer Grekland och Österrike så det finns ingen tvåa.Därefter följer en rad länder som är favoriter på olika sätt.

Krukan
2006-02-22, 11:47
Sverige är ju obetalbart vackert och varierande.
Men eftersom jag älskar att resa utomlands, så måste jag säga södra Frankrike! Denna underbara natur och dessa underbara små byar och detta totalt obegripliga språk flabb_flab
men laga mat kan dom!

//Gunilla

Astri
2006-02-22, 11:57
Sverige!
Stockholm, Lund og Luleå er praktfulle steder.

Astribye_bye

nilam
2006-02-23, 18:42
Eftersom maten är en STOR del av min semester så är Turkiet ett favorit land. Det sägs vara det tredje bästa i världen... i det avseendet ligger faktiskt Grekland i underläge:D Men Turkiet måste också ligga i topp med att ha jobbiga inkastare__D

Malin

anoula
2006-02-23, 18:52
Men Turkiet måste också ligga i topp med att ha jobbiga inkastare__D


Det har du mycket rätt i. Var i Marmaris på en dagsutflykt och fick inte en lugn stund! Men god mat hade de! Vi hamnade på något hak för Taxi-chaufförer där man fick gå ut i köket och peka i grytorna. Supergott!

Rasmus
2006-02-23, 20:27
Oaktat resor över nästan alla kontinenter och massor av länder när och fjärran kan mitt svar inte bli annat än Irland !!!

R :D

sahar
2006-02-26, 00:02
The one and only......Sweden_B-anana fast inte efter Grekland utan på första plats. Blir jag portad från Kalimera nu?:)
sahar, 95 dagar kvar...

Stina
2006-02-26, 01:12
Österrike är ett trevligt land, och då tänker jag mest på alperna.
Toscana och Emilia Romagna i Italien är också mycket vackra.
Sedan har vi ju Österlen i Sverige...:)
Mvh. Stina