handdator

Visa fullständig version : Tilos i oktober


Jonas_S
2013-06-07, 16:01
Jag funderar på att boka en höstresa till Tilos i slutet av september eller början av oktober. Vi har varit på Tilos tidigare, men då under högsäsong och allt har varit öppet. Är det någon som vet hur mycket som är öppet i oktober? Lite orolig att t.ex. favoriten Niko's taverna kan vara stängd. Provade att maila tavernan, men har inte fått svar.

Lissi
2013-06-07, 16:23
Vi var sista veckan i september och första i oktober nu i höstas och allt var då öppet. Efter 15 oktober när chartern slutar gå så stänger en del, men alla populära tavernorna var öppna då vi var där. Vädret var helt underbart och Livadia var som bäst!

Lissi

Jonas_S
2013-06-07, 19:55
Tack för svar! Då går resan mot Tilos i höst.

Annki
2013-06-07, 20:52
Tack för svar! Då går resan mot Tilos i höst.
Det gör ni alldeles rätt i! September-oktober är en fin tid på Tilos, nästan bästa tiden, varmt i vattnet och fortfarande varmt och skönt i luften. Jag har varit där den tiden flera gånger, och då har man ännu inte börjat stänga ned, men i mitten av oktober börjar man stänga.
Här är ett resebrev jag skrev för några år sedan från just sept.-okt.
http://www.kalimera.se/resebrev/2010/tilos.html

Ann-Kristin bye_bye

Aina
2013-06-07, 22:16
Vilka härliga bilder!
A

camarina
2013-08-06, 17:44
Vad sugen jag blir att åka till tilos när man ser ditt resebrev._B-anana Vilka underbara bilder.

Masse
2013-08-28, 22:21
Skulle gärna haft en vecka på Tilos i höst, men chansen är mycket, mycket, mycket liten. Men den där sista lilla chansen klamrar man sig ändå fast vid så länge det går. Om det mot förmodan lyckas så blir det en vecka under perioden 6 - 20 oktober.

Förstår ju av ovanstående att det är "ungefär" i mitten av oktober som "en del av tavernorna börjar stänga", men att det kanske är svårt att i förväg vara mera exakt än så.

Om någon av er som är på plats där nere under den närmaste månaden får veta något mera exakt om hur länge två av mina favoriter, Omonia och Armenon, kommer att vara igång i höst, så blir jag tacksam om ni skriver en rad här.

:) Masse

elisabethk
2013-08-28, 22:38
Vi åker ner nu på söndag och stannar i 2 v. Eftersom dina favorittavernor även är tavernor vi gillar mycket så ska jag höra efter när de stänger. Får jag koll på läget så skriver jag några rader här. Kommer säkert att skriva några rader hur som helst, oh va jag längtar! Det ska bli underbart att komma tillbaka till Tilos.

Masse
2013-08-29, 22:58
Tack Elisabeth! Förstår att du längtar. Det gör jag också.

Ha en riktigt trevlig resa!

:) Masse

Annki
2013-08-30, 16:39
Vi åker ner nu på söndag och stannar i 2 v
Jag vill också önska dig en fin resa med härliga dagar på Tilos! Njut av god mat, soluppgångar och vandringar... för det vet jag ju att du tycker om ;)

Ann-Kristin bye_bye

elisabethk
2013-08-30, 18:42
Tack snälla ni! Jag ska njuta och vandra, se soluppgångar och äta gott!
Elisabeth

Sunny12
2013-08-31, 13:54
Trevlig resa till fina Tilos!!bye_bye

sjöborren
2013-09-01, 00:17
Trevlig resa! Synd att vi inte ses denna gång. Lova att inte länsa hela glassbaren. :D