Visa fullständig version : Bildgåta 3211 - Ovanför Myrtos beach på Kefalonia
Kalimera
2013-05-30, 16:03
Vad är det jag fotograferar?
http://www.kalimera.se/bilder/bilder/grekland_15.jpg
Kanske det populära Kalimera djuret geten?
//
KR
Kalimera
2013-05-30, 16:41
Kanske det populära Kalimera djuret geten?Ingen get denna gång. :)
Monica P
2013-05-30, 17:38
Ser brandskadat ut.
MickeKöping
2013-05-30, 18:59
Om du frågar mig så ser det då ut som att du fotograferar ett blått parasoll :D
Kalimera
2013-05-30, 19:02
Ser brandskadat ut.Det är det nog. Tyvärr.
Om du frågar mig så ser det då ut som att du fotograferar ett blått parasoll :DSom jag har väntat på det svaret. flabb_flab
Men jag fotograferar något helt annat. ;)
Den äkta första känslan far över mig ofta på bildgåtor. Tänker att detta är ett monument med en staty och en mur runt omkring i en by några kilometer från Pigadia på Karpathos.
Men att det finns någonting brandskadat där emellan......:confused:
Detta är i alla fall min gissning.
/Hasse:cool:
MickeKöping
2013-05-30, 20:56
Den äkta första känslan far över mig ofta på bildgåtor. Tänker att detta är ett monument med en staty och en mur runt omkring i en by några kilometer från Pigadia på Karpathos.
Men att det finns någonting brandskadat där emellan......:confused:
Detta är i alla fall min gissning.
Apela ?????
bure fredde
2013-05-30, 21:03
Tror du fotar Myrtos beach Kefalonia
Apela ?????
Det är 9 år sedan vi var på Karpathos, minns tyvärr inte vad byn hette och det var nog så att säga inte "mitt i byn" där det nu var. Men har för mig att det var ett krigsmonument och högt uppe där det blåste utav bara tusan.
Mesochori är ett bynamn som far omkring i skallen på mig, det var hur som helst en formidabel utsikt därifrån.
Lite off-topic............:D
Kalimera
2013-05-31, 09:02
Tänker att detta är ett monument med en staty och en mur runt omkring i en by några kilometer från Pigadia på Karpathos.Inte Karpathos.
Apela ?????
Mesochori är ett bynamn som far omkring i skallen på mig, det var hur som helst en formidabel utsikt därifrån.Du har rätt i att det har brunnit kring Mesochori (http://www.kalimera.se/bilder/veckans/karpathos_mesochori.html). (Fast det syns inte på denna bild.)
Tror du fotar Myrtos beach KefaloniaRätt! Grattis! klapp_klap
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.