handdator

Visa fullständig version : Ursus Roter?


Izza
2006-02-20, 13:21
Säkerligen fel forum att skriva i men jag kan väl testa :)
Har en kompis som fyller år om några veckor och efter vår sommar på Naxos då hon arbetade som bartender har hon kommit att älska Ursus Roter. Vet någon om den överhuvudtaget går att få tag på i Sverige?
Har hört om att man kan beställa det på Systembolaget men jag är så osäker. Vore tacksam för hjälp.

(och har jag skrivit fel, vilket är möjligt, eftersom att Ursus inte är grekiskt, men jag har bara smakat Ursus där :), iallafall, jag ber om ursäkt om jag skrivit fel totalt.)

MVH Elsa

finlandssvenska
2006-02-20, 15:19
Här är en annan som under tiden i grekland lärt känna och blivit förtjust i Ursus. Här i Finland finns det i allfall inte att få tag på och har frågat på bl.a sverigebåtarna men där har de bara sett förundrade ut :confused: . Det här leder till att förådet alltid måste fyllas på i Grekland klapp_klap flabb_flab

Izza
2006-02-20, 15:35
Åh, perfekt att du skrev. Jag ska till Finland på torsdag och då vet jag iallafall att den utvägen är körd :)

Jag läste på någon "drinkhemsida" att man kunde beställa genom systembolaget så jag får väl piska på dom lite :)

För Ursus ska jag minsann försöka få tag på, då blir hon mycket lycklig min kompis då hennes brunn har börjat sina hehe.

//Elsa

eyeia mas
2006-08-10, 17:28
Partyguidens redbull...
En god variant till vanlig vodka. Bara 21% och smakar gott både som shot eller kan blandas med t.ex apelsin juice, 7up eller champagne. Smakar allra bäst tillsammans med energidryck.
(Ursus Roter finns i Systembolagets beställningssortiment och kostar otroligt billiga 99 kronor)

Hasse
2006-08-10, 21:46
Partyguidens redbull...

(Ursus Roter finns i Systembolagets beställningssortiment och kostar otroligt billiga 99 kronor)



Ursäkta en fråga från en ivrig dryckesintresserad.

Sökning på systembolaget.se på namnet "Ursus Roter" i alla möjliga och omöjliga varianter ger inget som helst svar. Vad för slags dryck är det och vad är det rätta namnet ?




Hasse :cool: :confused:

Ioslina
2006-08-11, 09:56
Partyguidens redbull

Efter att ha tappat räkningen på antalet Red Bull och vodka man druckit så kan det vara skönt med en variant.

6-8 cl Ursus Roter (Det går att ha det riktigt starkt utan att det smakar för mycket alkohol)
Fyll upp med Red Bull i ett Highball glas med limeklyftor och is.
Let the party begin

(Ursus Roter finns i Systembolagets beställningssortiment och kostar otroligt billiga 99 kronor)

http://www.partyguiden.com/index2.htm

Eva L
2006-08-11, 10:39
Ja det finns mycket konstigt som folk kan hälla i sig. Red Bull dricker jag inte ens ren som den är och med sprit fy vad hemskt.

Eva