handdator

Visa fullständig version : vandringsleder


kenta
2013-05-28, 16:26
är det någon som har tips på vandringsleder/rutter_B-anana som utgår ifrån pigadia? Är lite sugen på att några dagar ge mig ut på några timmars vandring som komplement till allt stillasittande strandliv!

karinafp
2013-05-28, 19:15
Det finns en mängd kortare och längre leder. De är utmärkta med röda skyltar med avståndsangivelser, och utefter lederna finns det markeringar på stenar. Du ser dessa röda skyltar litet varstans, ett par står utefter hamnvägen.

Fråga på Possi Travel utefter cafégatan; de har koll på det mesta. ;) Vet inte om det finns någon karta med lederna utmärkta, men hör med Nikos i Kodakaffären; han säljer bra och detaljerade kartor.

Karin
som snart är nere igen. flabb_flab

kenta
2013-05-28, 19:38
tack för svarbye_bye

Mikke
2013-05-28, 21:35
...jag sitter just nu och kikar på en av mina Karpathos-kartor....
Den är av nån sorts väldigt stark, pappersliknande plast och hemsidan för tillverkaren är : www.terrainmaps.gr
Skalan 1:60.000
Den har bl.a mycket annat diverse vandringsleder utsatta ( i två varianter) och numret på min karta är 345 Karpathos och Kassos.
Den är fin och tålig och min version är från 2009 och skall (enligt uppgift) på kartan vara förnyad/uppgraderad 2012. Kostade runt 8-9 Euro. Dessutom finns det en massa info om öarna på baksidan på engelska & grekiska.
Rekommenderas.
Mikke
p.s glömde förstås att skriva att jag köpte den i Pigadia....;-)