handdator

Visa fullständig version : Elini Beach


MetaxaHasse
2013-05-27, 18:29
Är det någon som vet hur det är att bo där?Jag tänkte fara med Apollo ev.och det ser ok ut.Men det skadar inte att höra sig för eller om det finns andra rekomendationer.
Har hållit mig till Kreta o lite olika orter där o i höstas via Pireus,segla...Vill gärna till Kreta också,men flygtider från Kreta o hem till Luleå är okristeligt tidigt för mig.
Tilos verkar vara fint o hoppas på lite lathet,äventyr o sol o bad.Naturligtvis god mat o dryck.
Tänker fara i slutet på augusti 1 eller 2v.

Sunny12
2013-05-27, 18:36
Grattis till ett bra val av ö!..:)..Om du vill ha det lugnt och skönt, sol&bad, äta gott och gå på härliga vandringar så är ju Tilos perfekt!
Jag har inte bott bo Elini men det ligger perfekt med närhet till stranden, jag bodde på MARINAS studios men det är ju Ving som har det hotellet.

Mvh Sunny..bye_bye

MetaxaHasse
2013-05-27, 18:46
Tjenixen :-) ska ta o titta hos Ving o se vad de har att erbjuda från Luleå.Känner väl lite för att fara på egen hand men orken att engagera sig är lite låg...enklast just nu för mig är"ledstångs modellen"charter.

Sunny12
2013-05-27, 18:50
flabb_flab...Visst kan det vara skönt med "ledstångsmodellen"!!...bye_bye

osnola
2013-05-27, 22:00
Jag trivdes jättebra på Eleni! flabb_flab Och stranden precis nedanför, 10 sekunder till morgondoppet!

sjöborren
2013-05-28, 09:29
Om du vill åka till Tilos på egen hand, kan jag rekommendera Irinoula. Ett litet lägenhetshotell - två minuters promenad ner till havet/strandpromenaden.

Bluesea
2013-05-28, 09:44
Och jag brukar rekommendera Blue Sky alldeles vid hamnen. Bra boende i två våningar med kök och AC plus en stor balkong där man gärna sitter och kollar på kaoset när färjorna kommer och går.

thed
2013-06-11, 13:11
Kom hem från Tilos och Eleni Beach Hotel i söndags. Mycket bra hotell med perfekt läge. Många återkommande Tilos-fans bor där - många engelsmän men även skandinaver.

Boka gärna med havsutsikt och andra våningen, då får ni en perfekt utsikt över hela Lavadia-viken. Tio meter ner till gratis solstolar och ytterligare några meter till vattnet. Bra läge längs den jättefina strandpromenaden, nära till flera fina restauranger, exempelvis Armenon och Oasis. Och nära till fina vandringsstigar och vägar.

Hårtork saknas, sedan kunde kanske städningen varit liiite bättre. Totalbetyg 4 på en 5-gradig skala.

Tilos som helhet en trevlig bekantskap med otroligt vänliga människor och ett lugn som tillsammans med god mat, fint väder, sol och bad gjorde vår första - men definitivt inte sista - Tilos-resa till en fantastisk upplevelse.

Maggy
2013-06-28, 17:38
Elini Beach låter helt underbart... _B-anana...älskar morgondopp sådär vid 7-tiden...lugnet, tystnaden...innan "allting" vaknar...tänker mig också ljuvliga stunder i solnedgång på en solstol vid vattenbrynet (med en god Mojito)...i väntan på en god middag på någon mysig restaurang...

thed
2013-06-28, 22:50
Maggy, då är Eleni Beach Hotel.helt rätt. Där har du allt du vill ha.

Maggy
2013-06-28, 23:03
...låter helt fantastiskt bra, Thed... :)

Annki
2013-06-29, 10:50
Maggy, då är Eleni Beach Hotel.helt rätt. Där har du allt du vill ha.Utom just solnedgången då förstås. Vid Eleni får du istället njuta av en helt fantastisk soluppgång.....kanske i samband med morgondoppet?

Ann-Kristin bye_bye

Maggy
2013-06-29, 11:52
Hej Annki bye_bye Du har förstås helt rätt... hade lite otur när jag tänkte där... _B-ananaEleni ligger ju på östsidan... flabb_flab japp...får njuta av den underbara soluppgången vid morgondoppet...



bye_bye

Maggy
2013-06-30, 19:11
Sista avresan från kastrup med Apollo till Tilos avgår 6 okt (Eleni Beach)... _B-ananaVad säger ni...? Hur är det att komma till Tilos såhär sent på säsongen...? :o

Sunny12
2013-06-30, 19:23
Jag var ju på Tilos till den 14 oktober i fjol och det var helt ok, klart den sista veckan var det klart mycket mindre turister än när jag kom den 23 sept. och det var riktigt varmt och skönt, klart att det är mer "livat" under högsäsong, men vill man ha det lugnt och skönt, njuta av härliga bad och vandringar så spelar ju det ingen roll, bra service överallt, har inget att klaga på, gillar när det är lugnt och inte för mycket folk.

Sunnybye_bye

Lissi
2013-06-30, 20:56
Vi åkte hem 7 oktober tror jag och det var helt underbart väder och jag hade GÄRNA stannat en tredje vecka. Jag upplevde att allt som varit öppet veckorna innan var öppet då också. Det var riktigt skönt att det var färre turister och Tilos är bäst när det inte är högsäsong.
Jag skulle inte tveka en sekund att ta sista utresan. Allt Du vill ha kommer att finnas.
Lissi

Maggy
2013-06-30, 22:19
Tack snälla, Sunny och Lissy...och också "Kalimera"... :) ...har blivit så himla sugen på att åka dit...tror (är säker på) att jag hade mått så himla bra där... :o Kollar med Apollo i morgon..._B-anana

bye_bye/Ann-Margreth

MetaxaHasse
2013-07-16, 19:41
Missade Elini...men tittar på Sea View istället...jag gillar att simma o bada,ha tavernor i närheten för mat o dryck..frågan är om det är mycket ljud och vilka alternativ som finns..blir nog med Apollo direkt från Luleå.Alla förslag är välkomna för jag känner mig lite vilsen o trött i kupolen.far nog 21aug eller 28:e o 2veckor.
Hasse