Visa fullständig version : KALIMERATRÄFF i Rethymnon tisd 3/9 2013
Bo Andersson
2013-05-22, 16:49
Hej Kalimerianer! _B-anana
Jag och Lisa är på Kreta/Rethymnon i augusti/sep. Förra året hade Vi och Yanna ordnat en mycket trevlig Kalimeraträff där vi mötte flera av er, vilket var mycket roligt!
Vi föreslår "Sotos" igen för varför frångå ett vinnande koncept.
Vore trevligt om så många som möjligt hade tid och lust att komma.
Du kan hitta "Sotos" om du söker på Google map på "Konstantinoupoleos 3 Rethymno"
Väl mött på Sotos kl 18.00 tisdagen den 3 september 2013.
Hör gärna av er till mig så vi kan boka bord hos Sotos
Kalimerahälsnigar bye_bye
Bosse å Lisa
Jag anmäler mig självklart till Kalimeraträffen den 3 september! ;)
Yanna
IngegerdN
2013-05-24, 00:35
Med stor sannolikhet kommer jag och min syster (RI) att vara i Rethymno i början av september, så därför tar jag mig friheten att preliminärt anmäla oss båda till Kalimeraträffen den 3 september. :)
IngegerdN
Jag anmäler mig också..Det var trevligt förra året,
Bo Andersson
2013-05-24, 10:54
Vad roligt! Då är vi 6 st redan. Bara fyll på listan!
Kanske får Sotos bygga ut till vi kommer!!!flabb_flab
lugnagatan
2013-05-25, 21:18
Jag kommer !
Ha det så trevligt! Det var jättetrevligt för två år sen tyckte jag, men tydligen tyckte inte alla att jag "platsade" så det är ju bra att jag inte är med! :-)
Sotos var jättetrevligt och ska absolut besökas vid nästa Rethymnobesök!
Jamas!
Lissi
lenamarie1
2013-05-26, 10:51
Hejsan!
Ja det var jättetrevligt förra året så jag kommer också. /Lena
Fysimera
2013-05-26, 19:17
Räkna med mig, men Anna är upptagen denna vecka så jag kommer själv.
Det var så trevligt förra året.
Olle
Så trevligt! Vi kommer till Rethymnon den 1 sept, så i år får vi vara med. Jag anmäler mig, Majken och min man Pär.bye_bye
Bo Andersson
2013-05-26, 23:59
Roligt, roligt!flabb_flab
Nu är vi 11 st men det är plats till många till!klapp_klap
Bosse
Bo Andersson
2013-06-11, 20:26
Hej Igen
Nu är det dags o anmäla sig till Kalimera träffen Tisd 3/9 18.00
På Sotos Restaurang i Rethymnon.
Vi är 11 st för tillfället men hoppas att Många Många fler anmäler sig även om det blir så att Sotos får bygga ut.
Så Kom igen och anmäl er nu för en riktigt TREVLIG kväll.
Lisa o Bosse
Det lutar åt att vi kommer. Vi är hemma i Sverige nu och återkommer till Kreta den 23 augusti, men det känns som om vi är på väg./Ylva
Bo Andersson
2013-07-14, 13:04
Ylva A, Ni är så välkomna! Hör av er lite närmare när ni vet klart besked!
Bosse Och Lisa
pollebosse
2013-07-14, 13:15
Vi hade så gärna kommit, men lämnar Kreta för denna gången, efter 3 veckor, den 3/9.
Vi är ganska dåliga med att hitta till Kalimeraträffarna. Datumen vill för det mesta bli lite fel för oss. Som väl är stöter man alltid på trevligt sällskap via Kalimera-vänner när man är på plats och det är vi så tacksamma för!
Ha en superfin träff!
Paul
Bo Andersson
2013-08-16, 17:45
Hej Kalimerianer! _B-anana
Jag och Lisa är på Kreta/Rethymnon i augusti/sep. Förra året hade Vi och Yanna ordnat en mycket trevlig Kalimeraträff där vi mötte flera av er, vilket var mycket roligt!
Vi föreslår "Sotos" igen för varför frångå ett vinnande koncept.
Vore trevligt om så många som möjligt hade tid och lust att komma.
Du kan hitta "Sotos" om du söker på Google map på "Konstantinoupoleos 3 Rethymno"
Väl mött på Sotos kl 18.00 tisdagen den 3 september 2013.
Hör gärna av er till mig så vi kan boka bord hos Sotos
Kalimerahälsnigar bye_bye
Bosse å Lisa
Bo Andersson
2013-08-17, 12:30
Som det är nu blir vi 18 st MEEEEN DET ÄR PLATS TILL FLER!!! _B-anana
Välkomna!
Bosse å Lisa
Välkomna!
Bosse å Lisa
Jag skulle gärna kommit om det inte var för att min son kommer samma dag, och för att jag jobbar till 00.15 :(
Fira för mig med!
//Kikh
Bo Andersson
2013-08-18, 12:04
Ja det blir ju lite svårt att komma om man jobbar, men vi ska fira för dig med! Vi lovar!
Ha det så trevligt med sonen och hoppas du kan vara med till nästa år istället!
Bosse å Lisa
Välkomna!
Bosse å Lisa
Just nu ser det ut som vi blir 22 personer, men det kan bli fler, det finns en o annan som inte bestämt sig än för semestern är kort och det är mycket man ska hinna med...men är man passionär och på plats jämt så blir det något enklare! ;) :D
Alla är varmt välkomna, även du som inte registrerad på Kalimera...och jag tror det kan bli en och annan syrtaki på gatan också...det blev det iaf förra året! :Dklapp_klap
Yanna, passionär!
Vi har sett fram emot att göra resan till Rethymnon och träffa er kalimerianer. Tyvärr trasslar det till sig med åtaganden och vi måste därför vänta till nästa gång.
Vi önskar er en trevlig grekisk afton.
/ Jannis och Ylva
Jeg vil også ønske dere et TRIVELIG Kalimeratreff :D
Selv kommer vi til Kreta 7 - 8 uker for sent til treffet bye_bye
Direkt från vår stuga på Skäret vill vi önska er alla en trevlig Kalimeraträff i afton i ett somrigt Rethymno.
Arne och Birgitta
Kalimera
2013-09-03, 14:55
Ha den underbart trevlig kväll! klapp_klap
Vi har sett fram emot att göra resan till Rethymnon och träffa er kalimerianer. Tyvärr trasslar det till sig med åtaganden och vi måste därför vänta till nästa gång.
Vi önskar er en trevlig grekisk afton.
/ Jannis och Ylva
Tack alla, javisst ska vi ha trevligt!
Vad tråkigt att ni inte kunde komma, Ylva och Jannis, men vi ses nästa gång istället. Ha en bra kväll ni också, för vi får det definitivt!_B-anana
Nu är det mindre än 2 timmar kvar till kalimeraträffen. Som det ser ut nu blir vi 22 st, det kan bli någon fler, men förhoppningsvis inte färre.
Yanna
Skulle gärna vara där hos er just nu. Trevlig spis!
Birgitta.
Fysimera
2013-09-04, 07:27
Tack för en fin kväll.
Olle
Bo Andersson
2013-09-04, 13:19
TACK ALLA ni som var med och gjorde KALIMEERATRÄFFEN till något av det roligaste vi varit med om! Vi blev 24 st både Kalimerianer och andra KRETA-fans! _B-anana
Sotos var MYCKET nöjd med kvällen!
Bilder kommer i vårt album när vi kommit hem!
Tack också för alla hälsningar som vi har försökt att framföra så gott vi kom ihåg!
Bosse å Lisa bye_bye
Kalimera
2013-09-05, 09:46
Bilder kommer i vårt album när vi kommit hem!
Det ser jag fram emot. :)
Bo Andersson
2013-09-08, 20:59
Nu har vi lagt ut bilder från Kalimeraträffen 3/9 2014. De ligger i Bosses privata album.
Om någon inte tycker om att vara med eller om det är något som är fel, kontakta oss så rättar vi till det eller tar bort.
Bosse å Lisa
Lisa och Bosse, jättefina bilder och vad duktiga ni är som lagt ut namn på alla som man inte kommer ihåg namnet på! ;) Men inga dansbilder? Ang_elx
Det var en supertrevlig träff och idel trevliga människor! Tack alla!
Yanna
Så trevligt att läsa om er härliga träff i Rethymno. Hade gärna varit där. Många fina bilder blev det också. Förstår att ni hade kul tillsammans. Men en liten fundering måste jag få skicka till er......
Många fina bilder, en del dryck här och var, men inte så väldigt mycket mat på borden! Kanske var inte kamerorna framme när ni åt, eller .....? Men som jag upplevt fester i Grekland så brukar borden digna under massor av mat. Vad käkade ni? Goda mezes eller .....?
:) Masse
Bo Andersson
2013-09-10, 10:10
Yanna, nu har det kommit en dansbild åxå.
Masse, vi hade inte förbeställt mat utan var och en fick välja själv. Det finns bara bilder på tomma tallrikar, tyvärr. Tror inte det var någon som åt meze men många sovlaki tror jag och annat gott!klapp_klap
Sotos var i sitt esse och surrade runt som en humla runt borden!_B-anana
Bosse å Lisa
lugnagatan
2013-09-11, 00:32
Hej! Ja, jag får väl framträda då , jag som åt mest.
Jag beställde "bara" Gemista , alltså fyllda paprika och tomater, och saganaki.
Sedan såg jag att många hade beställt souvlaki-tallrikar, som var stora och avlånga.
Men det var några som fick vänta väldigt länge på sina rätter. Och dom hade besällt "Mixed plate" och annat.
Men när alla hade fått sina rätter, så kom jag på att jag brukar alltid beställa "Lamb chop" av tradition, sedan två år på dessa träffar, och endast då.
Så jag beställde då "lamb chop" - Paidakia - på grekiska, och så blev det !!!
Och det var en mycket trevlig kväll !!!
Det såg ut att vara en trevlig fest! Jag är säker på att ni trivdes med varandra och med all mat. Men var höll alla ungdomar hus? Ja, visst ja! Ylva och jag var ju inte där!
/ Jannis
Bo Andersson
2013-09-11, 10:25
*hahaha* Jannis! Vi kände oss rätt unga iaf. Kunde sitta utan käpp_B-anana
Hoppas ni kommer med till nästa år.
Det blir i slutet på augusti 2014.
Ja visst fick vi mycket god mat Stefan! Sotos sprang som en tätting. Hoppas du kom gott hem! Fick ju inte sagt riktigt farväl till dig. Hoppas kaffet och ansjovisarna smakade gott! Kram på dig
Bosse å Lisa
Nu är vi hemma i Västerbotten igen efter 2 trevliga veckor i Rethymno. Vi hade ju tur att få vara med på vår första Kalemeraträff. Träffade många nya trevliga människor. Men några hann vi inte prata med. Bl. Stefan och Fysimera. Vi får hoppas på fler träffar. Tack Lisa och Bosse för att ni ordnade denna träff. Vi är tillbaka den 31 augusti nästa år.bye_bye
Majken och Pär!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.