handdator

Visa fullständig version : pelagos


kenta
2013-05-21, 14:08
har läst mycket om restaurang Pelagos. Det verkar finnas lite delade meningar om maten på denna restaurang medan de flesta tycker att det är mycket bra underhållning och att man bör gå dit och ta något att dricka och ta del av musiken. klapp_klapHur många anser att maten håller lika hög kvalitet som underhållningen?

karinafp
2013-05-21, 15:58
Jag äter gärna middag på Pelagos. :p Har ännu inte provat någon rätt där som inte har varit bra. Mina personliga favoriter är deras "flounder fillet" och smårätterna. En god vän tycker att deras kleftiko är den bästa han har ätit någonstans i Grekland. Själv äter jag inte kleftiko, så jag kan inte uttala mig. :cool:

Eftersom de bofasta själva gärna håller sina släktkalas på Pelagos - jag har hamnat i både dop, födelsedagar, förlovningsfester och bröllopsdagsfirande där - tycker jag det är ett bevis för att maten inte på något sätt skulle vara dålig. Ang_elx Av samma anledning har jag svårt att förstå de som kallar Pelagos för "turistfälla". Javisst, det kommer många turister dit, men det KAN bero på att det är det bästa stället för att uppleva grekisk musik och dans... :rolleyes: Men ett ställe dit grekerna själva går kan jag inte kalla "turistfälla"...

Gå du dit och ät middag och njut av både mat, dryck och musik. ;)

Karin
som snart, snart är där... bye_bye

kenta
2013-05-21, 18:13
Tack Karin

Missade pelagos förra gången vi var på karpathos. Ska absolut gå dit i år. flabb_flab

karinafp
2013-05-21, 19:56
Ska absolut gå dit i år. flabb_flab

Jag med. Om 36 dagar... klapp_klap

Niaas
2013-05-21, 21:25
Og jeg skal til Pelagos i neste uke! :-)
Gleder meg!

Mikke
2013-05-21, 21:32
Og jeg skal til Pelagos i neste uke! :-)
Gleder meg!


..og eg gleder meg med deg....
Hils alle og sjekk hvis den nye skilten sitter godt fast.... :D
Mikke

Niaas
2013-05-22, 10:32
Ja, skal se på skiltet, det sitter sikkert godt fast! Bra jobbet! Blir godt å komme dit igjen!

Mikke
2013-05-26, 21:17
Takk,takk,for de,Nina!!
Också haver jag försport av vanligtvis välunderättad källa att den flinke och flyhänte bouzoukispelaren Florios haver anlänt till Karpathos, efter en hel del månaders bortovaro.....så nu är ordningen återställd på Pelagos... ;-D
Mikke

retzina
2013-05-28, 16:03
Hej
Pelagos är en trevlig resturang med både god mat och underhållningklapp_klap
och bra service.

Greklandsnoviser
2013-05-31, 16:58
Vi åt där igår kväll för första gången o det var kanon! God mat, trevlig och rolig personal :)
Att det är många turister beror nog delvis på att b la Airtours har sin välkomstträffar där o då blir folk kanske förtjusta i stället..... Vi ser att många går dit kväll efter kväll....
Själva har vi under veckan som gått provat på olika ställen varje dag.
Limanaki, Nosttimes, El Greco, Centro cafe, Mikes, Maistrali, Pelagos ;)

/ Vi som är på Karpathos just nu, o en vecka kvar....

karinafp
2013-05-31, 17:24
Roligt att ni gillade stället! Riitta och Niaas var också där igår. ;) I alla fall Riitta går dit en stund varje kväll, så ni kanske ses. :)

Om jag nu ska lägga till ett par ställen som är väl värda att pröva, så ta er till H bala uppe längs stora vägen in till staden. Mitt emot Germanos databutik; nästan framme vid kyrkan. Carole som jobbar där är från Kanada och en trevlig tjej. De har riktigt god mat, traditionella långkok. Gå in och titta i grytorna och peka! Själv tar jag för det mesta deras ugnskyckling. Mmmm...

Sen tycker jag definitivt ni ska försöka hitta till Faros för en ouzo eller något annat att dricka, kanske litet meze också. Vi brukar sitta däruppe och titta på solnedgången och bara njuta. Dessutom är det dit tavernafolket brukar gå när de har stängt för kvällen, så där har man suttit många nätter mycket länge... ;) Det lättaste sättet att hitta dit är nog att gå ner Karpathosgatan. Förbi kyrkan nerför backen och titta upp till höger vid varje trappa. Rätt som det är står det en grön skylt som välkomnar till Faros; Jag tror att det är den sista trappan innan Acropolis. (Jag går alltid övre vägen dit eftersom det är närmast Blue Sky, där vi brukar bo.;)) Klättra upp nästan hela trappan, så har ni Faros in till höger. Ilias som äger stället är en mycket speciell och rolig person.

Karin
med mindre än fyra veckor kvar, sen ska jag själv sitta på Faros en stund innan jag fortsätter till Pelagos. klapp_klap

a_fellman
2013-05-31, 20:56
Nyss hemkomna från Karpathos och massor med nya bilder, dom finns på vår Karpathos sida som vi väl fortfarande inte får skirva ut, men ni hittar nog dit.

Men här ändå en länk til Pelagos albumet http://flyul.se/Karpathos_2013/album/Pelagos/index.html

Anita & Sten-Anders Fellman

sailorman
2013-05-31, 22:56
Stort tack för Härliga Karpathosbilder !!
Kom själv hem från denna underbara ö, för en vecka sedan!
Denna gång testade jag Hotel Kalimera. Helt ok. i min smak !!
Nu får jag hålla mig till september !
/ sailorman