handdator

Visa fullständig version : färja från tilos


turkos
2013-05-21, 10:39
Jag undrar om någon vet om det går någon färja från tilos till rodos i augusti på lördagar? Ja jag är ute i god tid men bra veta med tanke på vilken avresa man ska välja med apollo. Vi landar 15:30 och har fått reda på att vi får övernatta på rodos innan avfärd till tilos på måndag. Det blir alltså två övernattningar på rodos eftersom flyget hem går tidigt på söndag 05:30 !! Man vill ju ha så många nätter som möjligt på tilos istället! Går det ingen färja på lördag till rodos blir det ju tre nätter på rodos och det vill vi ju inte!:)

Kalimera
2013-05-21, 12:35
Enligt GTP (http://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?SchDay=0&SchMonth=0&SchYear=2013&CompanyID=0,2&SortType=1,2&AroundDate=0&Origin=EGRSDO45TIL,11625,7&Destination=EGRSDO41,11531,6) går det inga båtar på lördagar. I alla fall inte som tidtabellen ser ut nu. Om jag inte minns helt fel brukar det inte gå några båtar alls från Tilos på lördagar.

elisabethk
2013-05-21, 13:51
Hej!
Du skriver att ni landar 15.30 och övernattar på Rhodos innan avresa till Tilos måndag. Kommer ni ner på söndag? Båt går väl söndagar även i år till Tilos hoppas jag eftersom både Apollos och Vings resor ner är söndagar. Nån som vet?

Med vänlig hälsning ElisabethK

Annki
2013-05-21, 15:51
Du skriver att ni landar 15.30 och övernattar på Rhodos innan avresa till Tilos måndag. Kommer ni ner på söndag? Båt går väl söndagar även i år till Tilos hoppas jag eftersom både Apollos och Vings resor ner är söndagar. Nån som vet?Sea Star brukar avgå från Mandrakihamnen 17.30 på söndagar. Kanske bedöms 2 timmar som för kort tid mellan landning och båtavfärd, för att de ska våga chansa. Just för tillfället går dock inte Sea Star, eftersom den fortfarande ligger kvar på varvet i Aten efter vinterns reparationer. Den skulle varit igång igen i början av maj, så förhoppningsvis är den snart i trafik igen, Under tiden kör charterbolagen med inhyrd båt från Skala Kamiros.

Ann-Kristin bye_bye

MortenOSlash
2013-05-22, 11:04
Korleis er båten frå Kamiros Skala til Tilos? Stabil i sjøen eller er det mykje stamping?

Dream Island
2013-05-22, 11:57
Bare i tilfelle, ta en av disse en time før avreise.
http://www.galinos.gr/web/drugs/main/packages/1536