handdator

Visa fullständig version : Tio dagar på Tilos

Kalimera
2013-05-20, 16:38
Årets sjunde resebrev är publicerat. Resan gjordes 2012.

Ni hittar resebrevet här (http://www.kalimera.se/resebrev/2013/tilos.html).

Lissi
2013-05-20, 18:08
Helt helt underbart! klapp_klap
Så fina bilder och vilken längtan man får trots att vi var där i oktober 2012.
Man kan ju lätt säga att man känner igen sig;) T o m balkongen var bekant....
En vän till oss åkte ner i går för 14 dagar och en annan ska vara där 3 veckor så man är ju lite avundsjuk fast det bara är 5 dagar sen man satt på Tinos.

Greklandsresor är färskvara!:D

Tack Aina!

Thira
2013-05-20, 18:13
En ö som jag jättegärna skulle besöka någon gång.
Tack för fint resebrev med kul text och vackra bilder!

kari
2013-05-20, 20:09
Tusen takk for et herlig reisebrev og bilder :D

KR
2013-05-20, 20:17
Vilket härligt resebrev!
Jag är glad att vi lagt in ett återbesök på Tilos under vår båtluff i sommar.
//
KR

Monica C
2013-05-20, 20:24
Åh så härlig läsning och vilka fina bilder.
Monica:)

Annki
2013-05-20, 20:26
Så roligt att du "fick till det" till slut, härliga bilder från vårt Tilos.
Tack för att du delade med dig Aina!

Ann-Kristin bye_bye

Ylva A
2013-05-20, 20:48
Härliga bilder från en ö, vi aldrig har besökt. Men nu har sett vi era vyer och det är vi tacksamma för. Öluffandet är nog över för oss. Men till Karpathos ska vi nog ta oss till igen från Sithia.
/ Jannis

Sunny12
2013-05-20, 23:26
Åhh.. vilket härligt resebrev, var ju på Tilos i höstas och varit på alla platser ni visar bilder på, härliga tavernan Omonia tex på bilden kände jag igen de som satt där vid borden, kul!
Vägen till Lethra så härlig att gå och såå otroligt vackert!
Alla fina minnen kommer nu tillbaka av min vistelse där i 3 veckor, kändes nästan som att vara där igen! Tack!!...bye_bye

Ps. flabb_flab..katten på bordet, ja det kan man undra hur många som fotat den, jag gjorde det iaf då var han/hon vaken och poserade så fint!

Masse
2013-05-20, 23:50
Tack Aina för de härliga bilderna. Väcker många härliga minnen från vårt besök där i höstas, .... och en otrolig längtan tillbaka.

Tilos, Passion for life!

:) Masse

Aina
2013-05-21, 07:14
Tack för kommentarer. Jag är väldigt nöjd med detta "resebrev" och är övertygad om att det inte varit lika lätt att välja bilder direkt efter resan.

Sunny, har en vakenbild på katten också, men han ser så avslappnad ut på den här. ;)

Aina
som gärna återvänder till Tilos

dromprinsen
2013-05-21, 10:39
Tack för ett trevligt resebrev. Det var kul läsning!

Admirala
2013-05-21, 11:58
Takk for hyggelig gjensyn med Tilos! Fint å vite at Omonia fremdeles fins, det ble vårt stamsted. Skulle gjerne sittet der igjen med geitekillinggryte og vin!

Sunny12
2013-05-21, 13:43
Tack för kommentarer. Jag är väldigt nöjd med detta "resebrev" och är övertygad om att det inte varit lika lätt att välja bilder direkt efter resan.

Sunny, har en vakenbild på katten också, men han ser så avslappnad ut på den här. ;)

Aina
som gärna återvänder till Tilos

Ja, en katt som sover/vilar eller är vaken lika intressant att fota, tycker jag med!!...;)

Deia
2013-05-21, 17:19
Tack för ett fint resebrev :).
Tilos ser underbart ut, förstår att det inte var lätt att välja bilder.

Deia
bye_bye

pollebosse
2013-05-21, 18:01
Attan vad fint, härligt och ljuvligt.
Kanske man ändå skulle våga lämna Kreta?

Tusen tack för ett underbart resebrev!

Paul

Aina
2013-05-21, 18:11
Klart du vågar lämna Kreta! Själv funderar jag på att våga åka dit ;), men kanske inte just i juli månad.

Jag skulle inte ha skrivit resebrevet. Det väckte reslängtan. Vi som skulle vara coola och åka vartsomhelst nästan närsomhelst i juli pratar nu om Kykladerna. Amorgos, Donoussa (vill maken till - och jag lyckas aldrig hålla isär namnen Koufinissi och Donoussa), Tilos...

Aina

Monica P
2013-05-21, 18:12
Jag har bara varit i hamnen på väg till och från Rodos . Tack för en fin guidad tur!

sjöborren
2013-05-22, 09:43
Tack för ett trevligt resebrev och fina bilder. Trots att det bara är en dryg vecka sedan vi kom från Tilos, längtar vi redan tillbaka. Och letar nu biljetter till septemberresan. :D

Marianne
2013-05-22, 10:07
Åh, vilka fina bilder med vackra motiv och så fint ljus!
Jättefint fotoresebrev, Aina!

Eva L
2013-05-22, 10:14
Många vackra bilder. Tilos är en ö som sedan länge finns på min önskeölista över öar jag vill resa till.

Eva

Karin S
2013-05-25, 20:48
Oj, vilka fina bilder och oj, vad många flashbacks från förra årets septembervecka. Samma utsikt (vi bodde oxå på Annas), samma vandring längs branten osv. Inte utan att man längtar tillbax. Vi brukar alltid vilja åka till "nya" öar men Tilos kan definitivt bli en återvändarö. bye_byebye_bye

Lissi
2013-05-25, 21:04
Visst är det något speciellt med Tilos. Där finns lugnet, det totala och stillheten. Ni som älskar Tilos, men ibland skulle vilja ha samma fast LITE större och LITE mer liv. Åk till Tinos. Det är Tilos storasyster! 2014 blir det nog ett återbesök på Tilos för tredje gången och även om jag tycker att Annas nog sett sina bättre dagar rent rumsmässigt så är ju utsikten helt oslagbar! Annas i september/oktober slår allt utom Tinos ;)

Lissi

Sunny12
2013-05-25, 22:29
Visst är det något speciellt med Tilos. Där finns lugnet, det totala och stillheten. Ni som älskar Tilos, men ibland skulle vilja ha samma fast LITE större och LITE mer liv. Åk till Tinos. Det är Tilos storasyster! 2014 blir det nog ett återbesök på Tilos för tredje gången och även om jag tycker att Annas nog sett sina bättre dagar rent rumsmässigt så är ju utsikten helt oslagbar! Annas i september/oktober slår allt utom Tinos ;)

Lissi

Ja, eller Marinas studios precis lika bra om inte bättre, nyara och fräschare rum och utsikten..helt magiskt vackert!!..;)

Lissi
2013-05-25, 22:40
Ja, eller Marinas studios precis lika bra om inte bättre, nyara och fräschare rum och utsikten..helt magiskt vackert!!..;)

Tack för tips. Marinas såg fint ut. Var alla rum med havsutsikt som på Annas?
Lissi

Sunny12
2013-05-25, 22:43
Tack för tips. Marinas såg fint ut. Var alla rum med havsutsikt som på Annas?
Lissi

Ja, alla rum har havsutsikt, men bäst blir det i det främre huset då ser man rätt ner i hamnen, jättefint läge!!..bye_bye

Lissi
2013-05-25, 22:51
Hur bokar man det om man åker charter?

Masse
2013-05-25, 23:58

Nu blir jag lite nyfiken. Det intryck som jag i fjol fick från utsidan av Annas var inte att det skulle vara mindre nytt och fräscht än Marinas, vilket vi bodde på. Men vi var aldrig inne på Annas. Därav min nyfikenhet. Var du inne och tog en titt på Annas rum när du var på Tilos i fjol?

Lissi
2013-05-26, 09:48
Annas börjar bli lite slitet invändigt och skulle nog kanske behöva en liten uppfräschning, men det är absolut ett jättebra ställe att bo på med den fantastiska utsikten! Vi hade lite otur med trasig toalett och lite dåligt utrustad köksdel där en del bestick fattades, och den stora golvfläkten på golvet hade inget skydd för fläkten som roterade så man fick passa när den gick att inget fastnade i den. Men det är ju givetvis fixat nu inför ny säsong. Städningen var JÄTTEBRA, ovanligt bra t o m och rummet kändes ändå fräscht på det sättet, men alla växter i balkonglådorna på balkongen var helt vissna så det såg lite "lesset" ut så där i slutet av säsongen. ;) Solstolarna på de stora altanerna såg också väldigt väldigt slitna ut på dynorna, MEN vi var de sista veckorna på säsongen och där är hårt tryck hela säsongen så kommer man i maj är säkert allt fräschare! Man lägger ju ändå sina egna badlakan på solstolarna.
Jag menar nu inte alls att att Annas på något sätt är ett sämre val än något annat boende, men av alla fantastiskt positiva omdömen stället fått här innan på Kalimera så tyckte vi att vi nog bott mycket fräschare på många andra ställen i Grekland. Jag tror absolut att Marinas är ett minst lika bra val.

Utsikten blir dock aldrig utsliten!!!:D

Lissi

Karin S
2013-05-26, 10:47
Hur bokar man det om man åker charter?

Ving har både Marinas och Annas i sitt utbud. Själv bodde vi på Annas förra året, mittlägenheten på översta våningsplanet (inte mycket som slår den utsikten) men jag skulle nog oxå kunna tänka mig att testa Marinas om vi återvänder. :)

Lissi
2013-05-26, 11:38
Ving har både Marinas och Annas i sitt utbud. Själv bodde vi på Annas förra året, mittlägenheten på översta våningsplanet (inte mycket som slår den utsikten) men jag skulle nog oxå kunna tänka mig att testa Marinas om vi återvänder. :)

Vi bodde i samma lägenhet ;)
Men jag menade att man kan ju sällan själv välja vilket rum man vill ha när man bokar charter så man kan ju inte själv bestämma att man vill bo i det främre huset på Marinas.

Lissi

karinafp
2013-05-26, 11:50
man kan ju sällan själv välja vilket rum man vill ha när man bokar charter så man kan ju inte själv bestämma att man vill bo i det främre huset på Marinas.

Man kan ringa hotellet och prata med dem även om man har bokat charter. ;) Det är ju inte Ving som bestämmer vem som ska ha vilket rum; det sköter hotellet om. Bara man talar om vad man heter och när man kommer brukar det mesta gå att ordna, enligt hotellägande vänner. :cool:

Karin

Sunny12
2013-05-26, 12:26
Man kan ringa hotellet och prata med dem även om man har bokat charter. ;) Det är ju inte Ving som bestämmer vem som ska ha vilket rum; det sköter hotellet om. Bara man talar om vad man heter och när man kommer, brukar det mesta gå att ordna, enligt hotellägande vänner. :cool:

Karin

Precis som Karin säger, jag mejlade till Marinas och bad om att få en studio i det främre huset och fick svar att mitt önskemål skulle uppfyllas, vilket det gjorde!..:)

Sunny12
2013-05-26, 12:31
Nu blir jag lite nyfiken. Det intryck som jag i fjol fick från utsidan av Annas var inte att det skulle vara mindre nytt och fräscht än Marinas, vilket vi bodde på. Men vi var aldrig inne på Annas. Därav min nyfikenhet. Var du inne och tog en titt på Annas rum när du var på Tilos i fjol?

Jag har inte varit in och sett rummen på Annas, men har hört av andra som bott där hur standarden är på rummen och då litar jag på deras omdömen, men sen behöver det inte vara ett dåligt boende för det, för de flesta som bott där har ju trivts bra där.
Sen vet jag att Marinas hotell inte är så gammalt, kommer inte just nu ihåg vilket år det vart byggt, men vet att det är mycket nyare än Annas och därmed fräschare, såklart!!...bye_bye

Lissi
2013-05-26, 13:55
Precis som Karin säger, jag mejlade till Marinas och bad om att få en studio i det främre huset och fick svar att mitt önskemål skulle uppfyllas, vilket det gjorde!..:)

Ok, precis som jag gjorde på Annas då:D, men förr, då vi åkte charter ofta, fick vi sällan svar när vi frågade innan. Nu är ju lättare att få kontakt med hotellägare.

Lissi

Sunny12
2013-05-26, 15:37
Ok, precis som jag gjorde på Annas då:D, men förr, då vi åkte charter ofta, fick vi sällan svar när vi frågade innan. Nu är ju lättare att få kontakt med hotellägare.

Lissi

Ja, absolut mycket lättare, Marina är dessutom supertrevlig!...:)

Karin S
2013-05-26, 18:24

Lissi

Ja, vi gjorde oxå så i fjol när vi åkte med Ving. Jag la ett mail direkt till Mike med önskemål om rum och det löste sig galant.