handdator

Visa fullständig version : Favoritort på Rhodos??


martinifk
2006-02-19, 15:41
Kunde vara kul med en omröstning om vilken favoritort NI har på RHODOS?

Min är Lothiarika , strax utanför Lardos där jag bodde på det fina hotellet S:t James sommaren 2001 då vi betalade med drachmer för sista
gångensnyft_drop snyft_drop


MVH Martinifk:)

benedicte1
2006-02-19, 16:40
Holder defenitivt med deg der!!! St:james er det beste hotellet, med den beste atmosfæren! Og selvfølgelig området rundt. På bytorget i Lardos er det lokal gresk atmosfære også midt i høysesong. Lindos må også få være med på min liste, tidlig og sent på sesongen, når det ikke er "pakket" med turister.
Benedicte.

Soleil
2006-04-17, 09:56
Min favoritort är absolut Pefkos, i södra delen av ön.
Har bott på samma hotell flera gånger och åker till byn igen på hösten.

Jag undrar var månne Lothriarika ligga, är det vid kusten ? Är mycket förtjust i Lardos, den gamla byn.

Soleil
2006-04-17, 09:58
Min favoritort är absolut Pefkos, i södra delen av ön.
Har bott på samma hotell flera gånger och åker till byn igen på hösten.

Jag undrar var månne Lothriarika ligga, är det vid kusten ? Är mycket förtjust i Lardos, den gamla byn.

Jag som röstade på Pefkos är alltså Soleil, glömde mitt namn.

MVH Soleil

Soleil
2006-04-17, 10:03
Holder defenitivt med deg der!!! St:james er det beste hotellet, med den beste atmosfæren! Og selvfølgelig området rundt. På bytorget i Lardos er det lokal gresk atmosfære også midt i høysesong. Lindos må også få være med på min liste, tidlig og sent på sesongen, når det ikke er "pakket" med turister.
Benedicte.

På tal om Lindos... undrar bara finns det någon tid att det finns en massa turister på byn? Brukar vara i Rodos i oktober och det är alltid fullt med folk i Lindos. Men jag gillar nog Lindos, det är mysigt på kvällstiden.

MVH Soleil

benedicte1
2006-04-17, 11:30
Lothiarika ligger mellom Pefkos og Lardos. Det er et turistområde med noen hoteller, og restauranter.
Og tro det eller ei , men det er faktisk mulig å gå rundt i Lindos uten masse turister..;) Men det er somregel veldig tidlig eller sent på sesongen.

3ms
2006-10-09, 10:00
Var på Rhodos i början av juli. Bodde på hotell Elvita i Lardos, och det var super. Har inte varit på Rhodos tillräckligt mycket för att kunna jämföra orterna tycker jag. Men vi var oftast i Pefkos på kvällarna och älskade det helt klart. Så det är nog favoriten hitills. Ska tillbaka nu på söndag :-) Dock ospec. så vet inte vart jag hamnar. Men d ska bli underbart! Ses då alla som e där ;-)

martinifk
2006-10-10, 20:05
Var på Rhodos i början av juli. Bodde på hotell Elvita i Lardos, och det var super. Har inte varit på Rhodos tillräckligt mycket för att kunna jämföra orterna tycker jag. Men vi var oftast i Pefkos på kvällarna och älskade det helt klart. Så det är nog favoriten hitills. Ska tillbaka nu på söndag :-) Dock ospec. så vet inte vart jag hamnar. Men d ska bli underbart! Ses då alla som e där ;-)


Vad härligt det låter att åka ner nu:rolleyes:


Martinifk

Kalimera
2006-10-11, 11:24
Rhodos gamla stad, Stegna, Haraki och Sarakos är mina "favoritbyar". Häftigaste plats är Profitis Elias.

Soleil
2006-10-15, 23:21
Pefkos, söderom Lindos.