handdator

Visa fullständig version : taxi Karphatos stad


emma
2013-05-12, 09:06
Åker till Karphatos stad i sommar :). Vad kostar en taxi från flygplatsen in till staden? någon som vet?
/Emma

karinafp
2013-05-12, 10:06
Jag brukar betala 25 €. Då ingår dricks.

Karin
som snart får åka ner igen _B-anana

emma
2013-05-12, 11:35
TAck för svar Karin! /Emma

sams
2013-05-16, 10:57
Då vill jag passa på att fråga en sak till. jag ska också ta taxi från flygplatsen ,fast till amoopi men antar att det inte är så stor prisskillnad, men jag undrar om man måste förbeställa taxi eller inte? jag har försökt läsa mig till det på forumet men inte fått något riktigt svar. Någon som vet eller har erfarenhet?

:)

karinafp
2013-05-16, 11:43
Då vill jag passa på att fråga en sak till. jag ska också ta taxi från flygplatsen ,fast till amoopi men antar att det inte är så stor prisskillnad, men jag undrar om man måste förbeställa taxi eller inte? jag har försökt läsa mig till det på forumet men inte fått något riktigt svar. Någon som vet eller har erfarenhet?

Behövs inte. Det brukar stå en rad tomma taxibilar och möta varje plan. OM du mot förmodan skulle komma ut från flygplatsen så pass sent att det inte står någon bil där, går det givetvis att ringa därifrån.

Karin

sams
2013-05-16, 12:16
Ok! tack så jättemycket för svaret:):)

karinafp
2013-05-16, 16:41
TAck för svar Karin! /Emma

Ok! tack så jättemycket för svaret:):)

Det var så litet, så. bye_bye Har ni flera frågor är det bara att ställa dem, så svarar jag så gott jag kan. :)

Karin
med 41 dagar kvar _B-anana

emma
2013-05-18, 19:42
Karin, om vi ska göra EN utflykt med moppe... vart säger du då att vi skall fara?:confused: Det blir säkert fler men vilken är den som du tycker vi inte får missa!? så himla bra med Kalimera och alla ökännare!!
/Emma

karinafp
2013-05-18, 20:10
Karin, om vi ska göra EN utflykt med moppe... vart säger du då att vi skall fara?:confused: Det blir säkert fler men vilken är den som du tycker vi inte får missa!? så himla bra med Kalimera och alla ökännare!!
/Emma

En enda moppefärd? Då tycker jag att ni ska åka upp över byarna. Aperi, Volada, Othos, kanske även en sväng in i Pyles, och så ner på andra sidan för att få se så mycket som möjligt av öns inre. Det tar nog en dag om man stannar litet här och där för att se sig omkring. När ni sedan kör hemåt längs rakan efter flygplatsen kan ni svänga höger nästan var som helst för att komma ner till en strand för ett svalkande dopp. Men om ni börjar klättra uppåt och ser en liten skylt som pekar till höger med texten Christou Pigadi, kan ni ta av där och sedan omedelbart till vänster, så kommer ni ner till Damatriastranden. Min absoluta favorit. :cool:

Köp en bra karta av Nikos i fotoaffären så ni hittar, och klia Elvira bakom örat. Den enda katten jag har mött som inte kan spinna;). Passa på och köp ett par bra skivor också, det tänker jag göra. Giannis Kotsiras har ju en ny CD ute, och Antonis Remos kommer med en om ett par dagar...Ang_elx

Karin

emma
2013-05-18, 20:26
TACK för inspirerande svar på min fråga! Nu börjar längtan sätta in ordentligt..._B-anana Det kommer att bli härligt att få upptäcka en alldeles ny ö för oss och säkerligen blir det fler än en enda tur m moppen! Den här sommaren blev det endast en vecka i Grekland men bättre det än ingen!! Ja, så har du fler guldkorn du vill dela med dig av Karin så tar jag gärna emot utflyktsmål, små fantastiska stränder etc! Tar såklart emot tips från er andra Karpathoskännare med!;) ... och e-guide beställd!
Emma

seaside
2013-05-18, 22:57
Lefkps är en mindre f.d fiskeby med bra bad och god mat. Tar nästan en timme att åka dit men är värt mödan. Vägen är mycket vacker. Åk vidare och besök Mesochori. En by som man kan vandra omkring i gränderna utan bilar. Vidare mot Spoa men vid korsningen innan Spoa mot Pigadia igen, förbi Apela. Det är en hisnande vacker väg.
Vägen ner till Apela är vacker samma som vägen ner mot Kyra som är nästa strand med sina serpentinväg. Sannerligen så finns det mycket vackert att se. Och som Karin skrev så är bergsbyarna också vackra.
Ha en underbar semester.
seaside

seaside
2013-05-18, 22:59
Lefkos skulle det vara inte Lefkps.:)

emma
2013-05-19, 09:10
Tack för det Seaside! Ju mer jag läser och får tips om K. så blir jag mer o mer övertygad om att det är en ö för oss! "Det är en hisnande vacker väg"....skriver du Seaside och sånt går jag i gång på! oj oj vad jag längtar....
/Emma