handdator

Visa fullständig version : Hotell i Kos stad


reslust
2013-05-02, 21:09
hej alla. jag skulle gärna vilja få tips om något mysigt hotell i Kos stad. Vi är fyra vuxna och fem tonårsgrabbar och leta efter någo hyfsat prisvärt, gärna med pool och gångavstånd till bra strand. Nån som har lust att tipsa?
Med vänlig hälsning,
Eva

Ia
2013-05-03, 00:10
Tja... for å begynne med det første... det finnes ingen bra strand i Kos by ( etter min smak da..)
Men det er to hoteller som jeg synes ligger veldig sentralt til og det er Kosta Palace & Astron Hotel. Mysfaktoren på hotellene er det kanskje smått med... ;) Men helt greie hoteller og veldig sentralt.
Ellers så synes jeg Imperial er et hyggelig hotel med triveligt personal..kort vei til stranden der den begynner å bli litt bedre, men ca. 7-9 min å gå inn til havnen.. og da ytterligere 5 min. til selve sentrum.

En del hoteller i byen er typisk partyhoteller så ungå dem eller hoteller som ligger vegg i vegg om dere vil sove hele natta.._B-anana

Men vet ikke når dere riser og hvor gamle tenåringene er... Hvis de er så unge at dere vil unngå at de surrer rundt i byen om kvelden så ville jeg ha bodd litt lengre utover fra byen... men langs der stranden blir bedre .. om dere reiser i juli og august.. kan være mye støy natterstid rundt de to første hotellene jeg nevnte og hotellene langs kanary street...

Netwolf
2013-05-03, 08:17
Prova Alice Springs (https://plus.google.com/104901595169430539324/about?gl=se&hl=sv). Prisvärt, promenadavstånd in till city, nära stranden, mysigt ställe med trevlig poolbar, gemytliga ägare.

/Netwolf

Arne
2013-05-03, 09:09
Jag vill gärna rekommendera Hotel Koala i Kos Stad. fem minuters promenad till stranden och 20 min till centrum.
Hotellet har en Pool på innergården Man har en egen hemsida.

Klart lågprisalternativ.

Arne

Ia
2013-05-03, 11:23
Arne du anbefaler alltid Koala og det er sikkert et hyggelig sted å bo...men å påstå at det er 5 min til en bra strand er vel å ta litt i... ;)
( du sier jo ikke at den er bra, men det er det de ønsker)
Den stranden som ligger 5 min. unna er ganske kjiiip...
og 20 min. til sentrum... omlag det samme som fra Alice Springs og ville, av de to alternativer definitivt valgt det siste da stranden der ute (Lambi)er mye bedere.

Lei sykler ! det er fantatisk flott å sykle der...flatt og mange fine sykkelveier.

JohnS
2013-05-03, 13:15
Vi bodde på St. Constantin, som er ett av de hotellene man gjerne blir advart mot, da det visstnok regnes som et partyhotell. Da vi var der i mai/juni, var det et fredelig sted, sentralt og med god frokost og bra pool. Party-faktoren er kanskje høyere når skoler/universiteter har sin sommerferie?

Netwolf
2013-05-03, 13:22
og 20 min. til sentrum... omlag det samme som fra Alice Springs og ville, av de to alternativer definitivt valgt det siste da stranden der ute (Lambi)er mye bedere.

Visserligen är det en liten promenad, men det är affärer, barer och restauranger hela vägen, så det känns inte speciellt långt. Inte ens vår 8-åring klagade! ;)

Stranden är som du säger, helt okej.

/Netwolf

Petridis76
2013-05-03, 17:19
Hotell Oscar är ett bra och väldigt trevligt hotell, dom har dessutom stora familjerum det finns pool och poolbar och tar inte särskilt lång tid att promenera till stranden från detta hotell. Det ligger dessutom nära till centrum.

Ia
2013-05-03, 19:53
Både Constantin og Oscar er partyhoteller... fin beliggenhet på begge , men Constantin er jo mye nærmere stranden enn Oscar ( synes å huske at solen forsvant tidlig på ettermiddagen hos Constantin ? ( ville heller valgt Imerial at par hundre meter bort og vekk fra Kanari street ...) Styr unna disse den siste uken i Juni, i Juli og august om dere ikke vil ha party, skrik og skrål rundt dere ! :)

Netwolf
2013-05-03, 23:05
Om det är det Oscar som ligger längs med huvudgatan. Ja, där var det party. I alla fall när vi gick förbi.

/Netwolf

Bachalos
2013-05-07, 09:13
Om det är det Oscar som ligger längs med huvudgatan. Ja, där var det party. I alla fall när vi gick förbi.

/Netwolf

Om det är Venizelou street du menar med huvudgatan så är det Oscar som ligger där. Ligger hyfsat avskilt och det är party om man åker i Juli och en liten bit in i Augusti men åker man tidigare eller senare så är det lugnt och skönt. Lite nergånget men härliga människor som jobbar där och städning varje dag så rent är det iallafall. Trevlig pool och poolbar.Väldigt bra läge med gångavstånd till strand, gamla stan och hamnen.