handdator

Visa fullständig version : Korfu stad


lenafalck
2013-04-30, 18:06
Såhär i valborgstider (med härliga åtta grader plus i Göteborg...) sitter jag fortfarande och klurar på vart årets andra Greklandsresa ska gå. Har ganska länge tyckt att Korfu, och då framför allt Korfu stad, ser himla fint ut, men jag har inte vågat boka då man så sällan hör något om Korfu, varken positivt eller negativt. Har några av er varit i Korfu stad, och vad tycker ni?

karinafp
2013-04-30, 18:26
Åk dit! Det är en mycket charmig stad med både brittiska och italienska influenser förutom det grekiska. Korfu är en grön och vacker ö med odlingar i princip överallt. Prova de lokala rätterna sofrito och pastitsado, mums. Jag skrev ett resebrev 2003 med en del bilder i. :) Skulle gärna åka dit igen.

Karin
som alltid längtar ner

JohnS
2013-04-30, 18:43
Jeg er enig i at Korfu by er sjarmerende, og absolutt verdt en tur. Den har en helt spesiell atmosfære, med sin merkelige blanding av britisk/italiensk/gresk miljø. En gammel bydel med kronglete smale gater, og så kommer man plutselig ut på et stort åpent område med en cricket-bane (!), og et kongelig slott på den andre siden, en nesten surrealistisk overgang......

Lotta E
2013-05-13, 08:27
Håller med förgående. Vi var på Korfu förra året. Det är en fin ö. Och Korfu stad är en mysig och fin stad. Finns mycket att se och göra.