handdator

Visa fullständig version : Matpriser på Zakynthos?


stobbart
2013-04-27, 09:52
Hej!
Undrar lite vad man kan förvänta sig för prisnivåer i Zakynthos nu i sommar? Dyrare än andra Grekiska öar? Vad kostar en standardlunch ute och hur är prisnivåerna i de vanliga livsmedelaffärerna?

Tacksam för alla tips och kommentarer :-)

JohnS
2013-04-27, 10:30
Vi var på Zakynthos for et år siden, og bodde i Kalamaki. Prisene var ikke slik at vi reagerte på dem på noen måte, så det var nok et ganske gjennomsnittlig prisnivå både på butikker og restauranter.

Hva som er en standardlunch er ganske individuelt, fra en enkel salat til dagens stoørste måltid. Vi spiste noen luncher på hotellet vårt, Denny's Inn, men jeg glemmer prisene så snart notaen er betalt. Men maten var god, og jeg tror den var ganske rimelig også.....

stobbart
2013-04-28, 19:30
Tack för ditt svar! Låter ju bra att du inte reagerade på priserna. När jag skrev standardlunch tänkte jag ungefär som här i Sverige när man äter dagens lunch. Brukar i min hemstad kosta runt 70-80 sek. Är det möjligt att hitta bra lunch och middag för runt 10€?

JohnS
2013-04-28, 20:34
Du får nok alltid en salat, en omelett, en porsjon fritert blekksprut, friterte små fisk eller en moussaka til lunch med en øl eller en mugge vin, for rundt 10 €.

En sandwich eller en gyros pita med en boks øl fra supermarkedet, er ofte en god nok lunch når det er varmt, konsumert i en utendørs skygge, og koster kanskje 4 € pr person.

Når vi reiser 4 personer, er notaen for en vanlig middag vanligvis på mellom 40 og 50 €, men da spiser vi på gresk vis, med småretter og kanskje bare en hovedrett som alt blir satt midt på bordet og deles av alle. Men det hender det kan bli dobbelt så mye også, dersom vi har lyst på noe ekstra, med kaffe og Metaxa og kanskje en dessert.

stobbart
2013-04-28, 20:55
Det låter ju jättebra. Tusen tack för kanonbra info, det uppskattas! :-)